نوشته شده توسط : onlinetabliq

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی پیامی شهادت میلاد بیدی از مستشاران نظامی ایران در سوریه و لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران ۱۶۹)

شهادت پرافتخار پاسدار رشید سپاه اسلام، مدافع سرافراز حرم "شهید میلاد بیدی" از مستشاران نظامی ایران در سوریه و لبنان که در جنایت حمله تروریستی اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به فیض شهادت نائل آمد را به خانواده معظم و همرزمان دلاور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

تلاش‌های سترگ و مجاهدانه آن شهید ارجمند در عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و صیانت از امنیت و آرامش این سرزمین در رویارویی با توطئه‌های دشمنان ایران و ایرانی و کمک و همراهی با مجاهدان امت اسلامی در میدان مبارزه با رژیم جلاد، جنایتکار و اشغالگر صهیونی برای همیشه ماندگار و الهام بخش جوانان غیرتمند و انقلابی امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نسل جدید پاسداران انقلاب خواهد بود.

مقالات بیشتر: ظروف کرایه در زرگنده

با تاکید بر شعله ور شدن آتش خشم و انتقام مجاهدان مومن جبهه عظیم مقاومت اسلامی از جنایات اخیر رژیم سفاک و پلید صهیونیستی در منطقه بویژه غزه مقتدر، از درگاه خدای کریم و نعیم، برای آن شهید عزیز علو درجات و همنشینی با شهدای کربلا و برای خانواده مکرم و علاقمندان و همرزمان ارجمند وی سلامتی و ثبات قدم در تداوم راه شهید و شهادت و جهاد خالصانه در مسیر اعتلای قرآن و عترت و سربلندی ایران اسلامی را طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع:تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 217
|
تعداد امتیازدهندگان : 67
|
مجموع امتیاز : 67
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رکورد صادرات نفتی شکست/زمان تشریفات گمرکی نصف شد

وزیر اقتصاد گفت: در شرایطی که رکورد ترانزیتی و صادرات نفتی شکست توانستیم زمان تشریفات گمرکی را نصف کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم افتتاح دستگاه‌های آشکارساز  و امضای قرارداد ١٢ دستگاه آشکارساز کامیونی و امضای تفاهم‌نامه ساخت اولین آشکار سازی ریلی اظهار داشت: خوشحالیم که روزهای آخر دولت شهید رییسی پروژه دیگری را در راستای تسهیل روند تولید و تجارت به افتتاح می‌رسانیم. نخ تسبیح اقدامات ما در وزارت اقتصاد تسهیل تولید و تجارت بود تا بتوانیم برای تجار و تولیدکنندگان فرایند تولید و رویه‌های تجاری را تسهیل و قابل پیش بینی کنیم. 

وی ادامه داد: در این مسیر هر چند به شرایط مطلوب ١٠٠ درصدی نرسیدیم اما پیشرفت قابل توجهی نسبت به روزهای آغاز دولت سیزدهم داریم که مصداق بارز و واقعی آن در بخش تسهیل مجوزهای کسب و کار است. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت برای اولین بار برای مقررات گذاری‌ها خود را مقید به اخذ نظرات بخش خصوصی کرد، گفت: هر تصمیمی را با شفاف سازی و اطلاع‌رسانی از چند روز قبل به بخش خصوصی به اجرا رساند و از دیگر اقدامات در روند تسهیل تولید کاهش مالیات در این بخش بود. 

خاندوزی تاکید کرد: در این مدت توانستیم بدون افزایش پرنسل و در شرایط افزایش تجارت کشور ، زمان تشریفات گمرکی نصف شد و این دستاورد حاصل از مدیریت بهتر منابع و استفاده از رویه‌های هوشمندسازی و مدیریت جهادی بود.

وی افزود: در همین مدت رکورد صادرات نفتی و ترانزیت شکسته شد و دوره پر رونق واردات کالا بود.

وزیر اقتصاد گفت: در حالیکه قبل از این دولت به ازای هر روز کاری و با احتساب روزهای تعطیل یک بخشنامه در حوزه تجارت کشور صادر می‌شد در سال گذشته تعداد بخشنامه ها را تا ۵٠ درصد و امسال تا ٢٠ درصد کاهش دادیم و اقدام در شرایطی انجام شد که ٢۵ دستگاه در تجارت کشور دخیل هستند و این شرایط را در نبرد با بروکراسی مخل تجارت و با رصد رفتارهای سلیقه‌ای تغییر دادیم. این اقدامات را به پشتوانه رییس جمهور توانستیم به اجرا برسانیم.

خاندوزی با اشاره به آثار قابل توجه استفاده از توان  شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در سه سال گذشته به اندازه نیمی از کل عمر گمرک کشور آشکار ساز چمدانی و کامیونی نصب شد و در حال حاضر ١۵٠ دستگاه آشکارساز چمدانی و ٢٨ دستگاه آشکار ساز کامیونی در گمرکات کشور فعال است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه شرق تهران



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 228
|
تعداد امتیازدهندگان : 74
|
مجموع امتیاز : 74
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس می‌گوید فعلا خبری از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت نیست.

به گزارش حرف تو به نقل از تسنیم، بخشی از سود سهام عدالت در حالی امسال کماکان پرداخت نشده است که این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت رقم می‌خورد که پرداخت سود این سهام سه‌مرحله‌ای شده است.

پیش‌تر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس وعده داده بودند پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای اسفند سال گذشته، پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت در خردادماه امسال انجام خواهد شد.

مقالات بیشتر: ظروف کرایه در سعدآباد

این در حالی است که به تازگی مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست.

ولی‌الله جعفری افزود: پالایشگاه بندرعباس 2 هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس 3 هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود 550 میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

وی در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال 1401 را به حساب مشمولان واریز کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 212
|
تعداد امتیازدهندگان : 72
|
مجموع امتیاز : 72
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدت زمان تشریفات گمرک نصف شد
وزیر اقتصاد گفت: بخش نامه های گمرک کاسته و زمان تشریفات ترخیص کالا نصف شد.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در برنامه رونمایی ۱۲ دستگاه آشکارساز در گمرک گفت: در حال حاضر ۱۵۰ دستگاه آشکارساز و ۲۸ دستگاه آشکار ساز کامیون‌ها در گمرک به کار گرفته شده است.
به گفته وی، ۲۵ دستگاه اجرایی دخیل در گمرک هستند با ابن حال زمان تشریفات گمرکی به نصف کاهش یافته و تعداد بخشنامه های گمرکی سال قبل ۵۰ درصد و امسال ۲۰ درصد کاهش یافت.

مقالات دیگر: ظروف کرایه جنوب تهران



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 196
|
تعداد امتیازدهندگان : 64
|
مجموع امتیاز : 64
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شرایط تنظیم فرآیند احراز و تایید منشا ارز توسط بانک مرکزی در قبال آیین‌نامه اجرایی واردات خودروی کارکرده اعلام شد.

به گزارش حرف تو، ایلنا به نقل از بانک مرکزی نوشت: هیئت محترم وزیران به استناد تبصره “۳” ماده (۱۱) الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، مبادرت به تنظیم آیین‌نامه اجرایی واردات خودروی کارکرده طی تصویب‌نامه شماره ۶۶۵۳۸​ت ۶۱۶۸۷ ه مورخ ۲۴​۰۴​۱۴۰۳ کرده است.

مقالات بیشتر: ظروف کرایه در نارمک

با عنایت به ضرورت تشکیل کارگروه مندرج در ماده (۲) آیین‌نامه مزبور، لزوم تنظیم فرآیند احراز و تایید منشا ارز از سوی این بانک (موضوع مندرج در ماده ۳ آیین‌نامه موصوف) و تهیه و ابلاغ ضوابط مربوط به افتتاح و معدل حساب ارزی توسط بانک مرکزی (موضوع مندرج در ماده ۵ آیین‌نامه صدرالاشاره) به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (۲) آیین‌نامه از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب کنند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 257
|
تعداد امتیازدهندگان : 76
|
مجموع امتیاز : 76
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛
پشت‌پرده ترک تشریفات انتخاب طراح لباس کاروان المپیک | علی اژدرکش، صاحب برند هکتاتون و طراح لباس ورزشکاران کیست؟
ماجرای لباس کاروان المپیک هر چهار سال یک بار سوژه رسانه‌هاست. کج‌سلیقگی و عدم رعایت استاندارد‌های طراحی لباس متناسب با فرهنگ و تاریخ کشور هر بار مورد نقد کارشناسان مد و لباس و رسانه‌های ورزشی قرار می‌گیرد، اما رویه نهاد متولی یعنی وزارت ورزش و کمیته المپیک ثابت است؛ بدون توجه به انتقاد‌ها همیشه رانت را به دوستانمان می‌دهیم!
این اولین بار نیست که طراح لباس تیم‌های ورزشی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. سال ۲۰۲۱، رویداد۲۴ از انتخاب یک شبه یک مزون خیاطی برای طراحی لباس کاروان المپیک ایران بدون رعایت ضوابط طراحی شده پرده برداشت. دولت وقت دو سال پیش از آغاز مسابقات المپیک کارگروهی را برای انتخاب طراح لباس کاروان تعیین کرده بود و این کارگروه طی مراحل طولانی در نهایت دو طراح را به وزارت ورزش و کمیته المپیک برای انتخاب نهایی معرفی کرد، اما به طور ناگهانی یک طراح سوم وارد میدان شد و گوی سبقت را ربود.

در جریان المپیک ۲۰۱۶ ریو هم لباس تیم ملی فوتبال جنجال برانگیز شد. آن زمان اعلام شد که یک شرکت محصولات ورزشی ایتالیایی به نام جیووا برنده مزایده طراحی لباس بازیکنان تیم ملی ایران شده، اما جنجال‌ها بر سر این لباس در نهایت منجر به فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت جیووا شد. فدراسیون فوتبال ایران در آن زمان شرکت پوشاک و لوازم ورزشی جیووا ایتالیا قراردادی سه ساله بسته بود، اما در نتیجه اعتراضات و به گفته خود فدراسیون، کیفیت «نامرغوب» این لباس‌ها، قرارداد را فسخ کرد.

لباس کاروان المپیک ۲۰۲۴ از دوره‌های قبلی هم اسفناک‌تر است. کاروان ایرانی با کت‌های سفید شبیه به روپوش پرستاری و مقنعه‌های مشکی در مقابل دوربین رسانه‌های جهان ظاهر شدند، به کادر درمان شباهت بیشتری دارد تا یک گروه ورزشی.

ترک تشریفات انتخاب طراح و رونمایی دقیقه نودی از لباس کاروان المپیک برای جلوگیری از اعتراض‌ها 
خبر‌هایی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد دولت رئیسی با ترک تشریفات قبلی، یک‌سره سراغ دوستانش رفته و سفارش لباس داده است.

مجید نامی عضو اتحادیه پوشاک که در جریان نحوه انتخاب طراحی لباس کاروان المپیک دوره‌های قبل بوده به رویداد ۲۴ گفته این‌بار همه فرآیند، پشت‌پرده اتفاق افتاده است.

نامی می‌گوید: اگر قبلا به خاطر اعتراضات و مطالبات مردم و بخش خصوصی سعی می‌شد حداقل به صورت نمایشی از نظرات کارشناسان استفاده کنند، این بار کلا تصمیم گرفته شد همه چیز درباره شرکت تولید‌کننده و تامین‌کننده لباس پشت‌پرده برود.

این کارشناس مد و لباس می‌گوید، لباسی که در این دوره برای کاروان المپیک طراحی شده، نتیجه کج‌سلیقگی و بی‌دانشی است.

او گفته برخلاف دوره‌های قبل، برای انتخاب طراح این بار هیج اطلاع‌رسانی عمومی صورت نگرفته است.

نامی تاکید کرده هیچ یک از فعالان صنف پوشاک اطلاعی از روند انتخاب طراح نداشتند، هیچ کمیته‌ای برای این منظور تشکیل نشده و کمیته المپیک هیج فراخوانی به بخش خصوصی نداده است. هرچه بوده از طرف کمیته المپیک و وزارت ورزش انتخاب شده است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه هفت حوض

او علت عدم اطلاع‌رسانی عمومی را تلاش متولیان کمیته المپیک برای جلوگیری از انتقاد‌ها و سرو صدا خوانده گفته این‌ها حتی برای اینکه قبل از اعزام کاروان، اعتراضی انجام نشود، از لباس رونمایی هم نکردند و گذاشتند کاروان با آن وضع وارد فرانسه شود.

به گفته نامی، کمیته المپیک با روابط خاص خودشان دست به انتخاب طراح زده‌اند.

این کارشناس صنف پوشاک می‌گوید: فرقی نمی‌کند چه طراح لباس باشد، مهم این است که خروجی کار، آبرومند و نشان‌دهنده فرهنگ و هنر و ریشه ایرانی باشد. لباس کاروان کشور‌های فلسطین یا عراق یا حتی افغانستان را ببینید! چقدر زیباست! این در حالی است که ما هیچ نشانه‌ای از هیچ فرهنگی در لباسمان نداریم.

نامی می‌گوید در دوره‌های گذشته حداقل کار را به دست کارگروه مد و لباس می‌دادند که زیر نظر وزارت ارشاد بود هرچند در نهایت خود کمیته المپیک و وزارت ورزش انتخاب می‌کردند.

او دربار عواید مالی طراحی لباس کاروان المپیک برای شرکت تولید و توزیع‌کننده گفته: مسائل مالی این حوزه مخفی است و برای ما مشخص نیست. در دوره‌های قبلی که ما حضور پررنگ‌تری داشتیم، قرار بود درباره حوزه مالی بعد از انتخاب نهایی حرف بزنیم که در نهایت تصمیم چیز دیگری شد.
ادامه مطلب



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 185
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ایراد فرمانداری تهران به مصوبه شورا درباره ملک ماهان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دو ایراد فرمانداری تهران درخصوص مصوبه واگذاری ملک ماهان گفت: ایراد اساسی فرمانداری این است که گفته شده اصل در واگذاری از طریق مزایده است مگر در موارد خاص که قانون ترک تشریفات را اجازه داده است.

«ناصر امانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکل ایجاد شده بین سازمان تامین اجتماعی و پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: کارکنان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برابر قانون شهرداری تابع صندوق شهرداری تهران هستند و بیمه آن‌ها به عهده صندوق بازنشستگی شهرداری تهران است.

وی با اشاره به موضوع پیش آمده بین این سازمان و سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که چنین اتفاقی افتاده است و آقای محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در صحن علنی اعلام کردند که در سال ۹۶ سازمان تامین اجتماعی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کرده و به هر دلیلی که ما نمی‌دانیم چه بوده است با سازمان آتش‌نشانی همکاری نمی‌کند.البته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفتند که پیگیر این موضوع هستند و الان کار در مرحله معاونت حقوقی ریاست جمهوری است و امیدواریم در آنجا تصمیم نهایی گرفته شود و این اختلاف بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان آتش‌نشانی حل و فصل شود.

امانی همچنین درباره بازدید نمایندگان مجمع تهران از پروژه‌های شهری گفت: این کار بسیار خوب است و ما از این اقدام نمایندگان استقبال می‌کنیم، چراکه باعث می‌شود نمایندگان در جریان مشکلات مدیریت شهری قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با این بازدید انشاءالله کمک کنند به مدیریت شهری تا بتواند مشکلات اساسی تهران را در حوزه حمل و نقل، آلودگی هوا، بافت فرسوده و ایمنی شهر تهران و بخش‌هایی که مربوط است به اختیارات در حوزه بودجه سنواتی و برنامه‌های مصوب مجلس است، مورد توجه قرار بدهند، بنابراین این اقدام خوب است و ما هم به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم و امیدواریم که فقط همین بازدید تنها نباشد و به مشکلات شهر تهران کمک کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سرنوشت  قرارداد چین گفت: قرارداد چین را هیات تطبیق فرمانداری با یک شرایطی تصویب کرده و ابلاغ کرده است و حالا شهرداری باید پیگیر باشد، شرایطی که قرارداد براساس آن تصویب شده است محقق شود، اگر این شرایط احراز شود قرارداد چین اجرایی می‌شود.

امانی در پاسخ به این سوال که در زمان‌های تعیین شده آیا وعده‌هایی که براساس این قرارداد درباره بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری داده‌ شده، محقق خواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به همت و تلاش شهرداری تهران و همکاری دولت آینده خواهد داشت.

وی همچنین درباره ملک ماهان گفت: هیات تطبیق فرمانداری در خصوص ملک ماهان در جلسه اخیر دو ایراد گرفته است و دوباره این مصوبه را به شورای شهر تهران بازگردانده است. شورا نیز باید این مصوبه را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به دو ایراد فرمانداری تهران درخصوص مصوبه واگذاری ملک ماهان گفت: دو ایراد اساسی فرمانداری این است که گفته شده اصل در واگذاری از طریق مزایده است مگر در موارد خاص که قانون ترک تشریفات را اجازه داده است. همچنین برای ترک تشریفات هم شورا باید مصوبه ترک تشریفات را ارائه دهد و همچنین توجیهات لازم برای این ترک تشریفات را در مصوبه خود بیان کند. این ایردات از سوی فرمانداری گرفته شده و از همین رو این مصوبه به شورا بازگردانده شده است.

مقالات دیگر: ظروف کرایه درکه



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 197
|
تعداد امتیازدهندگان : 65
|
مجموع امتیاز : 65
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: هنوز سه شرکت سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست.

مقالات بیشتر: تشریفات ترحیم جردن

او افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 188
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

حسین ظفری گفت: «اختیار به استان‌ها داده شده که با توجه به بوم و اقلیم و میزان گرمای استان، در ستاد استانی تصمیم‌گیری کرده و متناسب با آن پیشنهادات خود را اطلاع‌رسانی کنند.

مطالعه بیشتر: قالیشویی در غرب تهران

 ممکن است یک استان ساعات اداری را کم کند یا یک استان در یک روز خاص تعطیل کند یا در همان روز استان دیگری کارخانه‌های پرمصرف را تعطیل کند؛ پس این اختیار به استان‌ها داده شده که بنا به وضعیت گرمایی که دارند، خودشان تصمیم‌گیری کنند. این تصمیمات ممکن است استان‌به‌استان متفاوت باشد..»



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 232
|
تعداد امتیازدهندگان : 68
|
مجموع امتیاز : 68
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات گفت: سود مرحله اول و دوم به حساب مردم واریز شده است و ده درصد از مرحله سوم باقی ماند.

به گزارش حرف تو به نقل از تسنیم، محمود حسنلو گفت: چهار شرکت هنوز مبلغ واریزی که متعهد بودند را واریز نکردند و ما نیز نتوانستیم مرحله سوم را به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کنیم که در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده ایم.

مقالات بیشتر: قالیشویی در شرق تهران

وی تصریح کرد: سودی که از آن سخن می گوییم سود مرتبط به سال 1401 است که باید در سال 1402 پرداخت می شد و بیش از 80 درصد نیز وصول شده است.

وی افزود: حدود 10 درصد از کل مبلغ کل سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که هر زمانی که این مبلغ واریز شود تقدیم مردم می شود.

حسنلو یادآورشد: در پایان اسفندماه این عدد واریزی به حساب سهامداران واریز شده است که مابقی نیز در آینده به حساب مردم وارد می شود. سود مرحله اول و دوم به حساب مردم واریز شده است و ده درصد از مرحله سوم باقی ماند.

وی گفت: کل عملکرد سال 1401 شامل بیش از 83 درصد است که در قالب مرحله یک و دوم واریز شده است. از مبلغ کل نیز ده درصد باقی مانده است و مابقی به عنوان افزایش سرمایه در نظر گرفته شده است.

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) بیان کرد: کل عددی که باید واریز شود 5 و نیم همت است که واریز نشده است.

وی افزود: شرکت ها هشت ماه وقت قانونی برای واریز سود دارند که شرکت سپرده گذاری نیز منتظر بود که این پول را دریافت کند و به حساب مردم واریز کند ولی متاسفانه این شرکت ها پولی واریز نکردند و در این زمینه تخلف کردند. حتما سازمان بورس بر این اساس تنبیهاتی برای این شرکت ها در نظر می گیرد.

حسنلو یادآور شد: باید چهار شرکت اصلی تاریخی را اعلام کنند که این پول را واریز می کنند. در غیر از این صورت ما نمی توانیم تاریخی برای پرداخت سود اعلام کنیم.

منبع:حرف تو



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 253
|
تعداد امتیازدهندگان : 77
|
مجموع امتیاز : 77
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

راهنمای کامل خرید مبل استیل + ۷ نکته مهم که باید بدانید
مبل استیل جزو وسایل دکوراسیون ترند شده و البته کاربردی ست که به هر خانه ای جلوه زیبایی می بخشد. این نوع مبل برخلاف مبل های راحتی که مناسب استراحت طولانی مدت هستند نشیمن گاه استواری دارند. به همین دلیل برای قرارگرفتن در سالن پذیرایی و مهمانی ها به کار گرفته می شوند همچنین در سالن های تشریفات و مکان هایی مانند تالارهای عروسی این مدل مبل کلاسیک خودنمایی خواهد کرد.

مبل استیل یکی از انواع مبلمان جذابی است که دکوراسیون خانه شما را منحصر بفرد نشان می دهد. اگر به اشیاء شیک و لاکچری علاقه مند هستید این نوع مبلمان نظر شما را قطع به یقین جلب خواهد کرد.

اما قبل از خرید مبل استیل بهتر است ویژگی های آن را بشناسید و نکات مهم را در نظر بگیرید. ما در این نوشتار راهنمای کاملی درباره خرید مبل استیل در اختیار شما قرار می دهیم. هفت نکته مهمی که قبل از خرید باید آن را بدانید.

معرفی مبل استیل
مبل استیل جزو وسایل دکوراسیون ترند شده و البته کاربردی ست که به هر خانه ای جلوه زیبایی می بخشد. این نوع مبل برخلاف مبل های راحتی که مناسب استراحت طولانی مدت هستند نشیمن گاه استواری دارند. به همین دلیل برای قرارگرفتن در سالن پذیرایی و مهمانی ها به کار گرفته می شوند همچنین در سالن های تشریفات و مکان هایی مانند تالارهای عروسی این مدل مبل کلاسیک خودنمایی خواهد کرد.

مبل استیل از ظرافت و زیبایی بسیاری زیادی برخوردار است و ظاهر کلاسیک و سلطنتی آن در هر خانه ای همه توجه و تمرکز را به سمت خود جذب می کند. ازحمله ویژگی های ظاهری این نوع مبل سلطنتی می توان به این اشاره کرد که بر روی دسته ها، پایه و تاج مبلمان استیل نقش و نگار های زیادی دیده می شود و منبت کاری و کنده کاری روی چوب هنر دست هنرمند را به رخ میکشد.

ویژگی مبل سلطنتی یا استیل
مبل استیل از زمان های قدیم طرفداران زیادی داشته است و کسانی که برای چیدمان دکوراسیون خانه خود وسایل لوکس و سبک سلطنتی را بیشتر می پسندند از این محصول استقبال می کنند. این محصول دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد که دلیل آن به خاطر متریال با استحکام بالایی است که در ساخت آن به کار می رود می باشد و اصلا یکی از دلایل قیمت بالای مبل استیل به همین خاطر می باشد. برای ساخت مبل استیل دقت و زمان زیادی صرف می شود و جزییات دقیق و ظریف بر روی نمای بیرون کار نشان دهنده مهارت هنرمندانی است که زمان زیادی را صرف این هنرنمایی می کنند.

7 نکته مهم برای خرید مبل کلاسیک استیل
برای خرید مبل استیل شما باید 7 نکته مهم را در نظر داشته باشید که ما در ادامه به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

1. کیفیت متریال مبل سلطنتی
متریالی که برای ساخت مبلمان استیل مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا این نوع مبل از چوب ساخته می شود و اولین نکته برای شناخت یک محصول با کیفیت آن است که بدانید آیا همه بخش ها از چوب است یا خیر. برخی تولیدکنندگان از موادی مانند رزین برای پر کردن بعضی از قسمت ها و همچنین نمای کار استفاده می کند. استفاده از چنین موادی کیفیت و دوام محصول را پایین می آورد.

نوع چوبی که برای ساخت مبل سلطنتی به کار گرفته می شود معمولا گردو، بلوط، افرا، راش و.. می باشد. این نوع چوب ها هم مقاومت بالایی دارند و هم برای انجام منبت کاری مناسب هستند. کلاف یا چهارچوب این نوع مبل باید استوار باشد به عبارتی کلاف اسکلت مبل استیل است که باید استحکام بالایی داشته باشد بنابراین از کیفیت کلاف مبل استیل به هیچ عنوان غافل نشوید زیرا در زمان تعمیر این گونه مبل ها اولین موردی که تعمیر کار به آن دقت می کند کیفیت و جنس کلاف مبل است. همچنین دقت داشته باشید که سر و صدای زیاد مبل استیل نشان دهنده این است که چوب مرغوب استفاده نشده و اتصالات بخش های مختلف به درستی انجام نگرفته است.

2. چیدمان مبلمان استیل
مبل استیل نقطه عطف چیدمان منزل شما است. مبلمان سلطنتی برای خانه هایی با سالن های بزرگ و سقف بلند مناسب است. بهترین چیدمان برای این سبک مبل سلطنتی این است که مبل سه نفره را مقابل طولانی ترین دیوار سالن گذاشته و مبل های تک نفره و دو نفره را در اطراف آن قرار دهید. معمولا مبل سلطنتی استیل دارای ست های هفت نفره و نه نفره می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز خود تعداد مبل را سفارش دهید.
باید توجه داشته باشید که سالن های کوچک با سقف کوتاه مناسب چیدن مبلمان استیل نیست. چون اجازه نمی‌دهد که مبل سلطنتی به خوبی خود را نشان دهد.

3. پارچه مناسب مبل سلطنتی
پارچه هایی که برای ساخت مبل استیل و به طور کلی مبل کلاسیک به کار گرفته می شود جنس متفاوتی دارند. پارچه های ضخیم و پر نقش و نگار زیبایی ظاهر نهایی مبل سلطنتی را کامل خواهند کرد. پارچه هایی از جنس ساتن، مخمل، شانل، زربافت و… برای این نوع مبلمان گزینه هایی بی نظیر هستند.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم صادقیه

4. تشک و نشیمن مناسب مبل سلطنتی
فوم سرد بهترین متریال برای نشیمنگاه مبل استیل است. اگر نشیمن را فشار دهید و سریع به حالت اولیه برگردد نشان دهنده کیفیت است. اما نشیمن اگر بعد از فشار دادن به کندی به حالت اول برگردد نشان می دهد که از فوم گرم یا همان فومی با کیفیت پایین تر ساخته شده است و این موردی هست که حتما باید به آن توجه کنید به این خاطر که چنانچه از متریال مرغوبی برای ساخت نشیمن مبل استیل استفاده نشود شما در طول مدت زمانی که بر روی مبل می نشینید احساس راحتی نخواهید داشت و به کمرتان آسیب جدی وارد می کند.

همچنین نشیمنگاه اگر از فوم دوبل ساخته شود به راحتی قابل تعمیر است. اما نشیمن تک اگر خراب شود باید مبل به طور کامل تعویض گردد. خرید از مراکزی که به طور تخصصی به تولید مبل استیل می پردازند باعث می شود که محصولات با کیفیت را انتخاب نمایید.

5. ست کردن مبل استیل در دکوراسیون
مبل سلطنتی برای آنکه در میان دکوراسیون منزل بدرخشد باید با سایر وسایل دکوراتیو هماهنگی داشته باشد. انتخاب فرش با نقوش سنتی ایرانی و ترکیب رنگ مکمل برای قرار گرفتن مقابل مبل سلطنتی مناسب تر می باشد. همچنین پرده های تک رنگ زیبایی محیط را درکنار مبل استیل بیشتر می کند و از شلوغی محیط می کاهد.
وسایل دکوراتیو باید با سبک غالب طراحی همخوانی داشته باشد. اشیاء پلی استر طلایی رنگ، مجسمه ها، گوی های شیشه ای، حباب های نوری، ظروف مسی فضایی لوکس و مجلل را به وجود خواهد آورد.

6. ترکیب رنگ مبلمان سلطنتی
مبل استیل معمولاً با رنگ های نقره ای، طلایی، صدفی، عاجی، کرم و… به بازار عرضه می شود. برخی افراد با انتخاب رنگ های زرشکی، اطلسی، سبز درباری سلیقه مخصوص خود را به نمایش می گذارند. با توجه به نوع پارچه و طراحی مبل سلطنتی که پر کار است انتخاب رنگ های ملایم می تواند زیبایی مبل را بیشتر نشان دهد.

7. قیمت مبلمان استیل
قیمت مبل استیل با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف مشخص می شود. نوع چوب بکار رفته، حجم منبت کاری، ضخامت فوم، جنس اسفنج یا فوم، جنس پارچه مبلی و… بر قیمت گذاری اثر خواهد داشت. شما با توجه به نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید می توانید محصول مورد نظر را سفارش دهید.

در این نوشتار تلاش کردیم نکات مهمی که هنگام خرید مبلمان استیل باید به آن توجه کنید را برای شما بیان نماییم. مشاوره با کارشناس فروشگاه میتواند برای انتخاب محصول بهتر به شما کمک کند.

منبع: ایلنا



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

از هر ۵ ازدواج ۲ مورد منجر به طلاق مي‌شود
بنا به گفته رييس كانون سردفتران ازدواج و طلاق از هر ۵ ازدواج ۲ مورد به طلاق منجر مي‌شود. حسيني ابهري با اشاره به ثبت سه نوع طلاق، گفت: يك نوع طلاق‌، طلاق‌هايي هستند كه زوج ترك زندگي كرده و به نقطه نامعلوم رفته و زوجه براي اينكه تكليفش روشن شود، به دادگاه مراجعه مي‌كند و درخواست طلاق مي‌كند و به دفترخانه مراجعه كرده و بعد از انجام تشريفات، طلاق صادر مي‌شود.
بنا به گفته رييس كانون سردفتران ازدواج و طلاق از هر ۵ ازدواج ۲ مورد به طلاق منجر مي‌شود. حسيني ابهري با اشاره به ثبت سه نوع طلاق، گفت: يك نوع طلاق‌، طلاق‌هايي هستند كه زوج ترك زندگي كرده و به نقطه نامعلوم رفته و زوجه براي اينكه تكليفش روشن شود، به دادگاه مراجعه مي‌كند و درخواست طلاق مي‌كند و به دفترخانه مراجعه كرده و بعد از انجام تشريفات، طلاق صادر مي‌شود. طلاق ديگر، طلاق توافقي است و زن و شوهر حضور دارند و توافق مي‌كنند و در قبال بخشيدن مهريه از سوي زوجه، زوج هم از او جدا مي‌شود. نوع سوم طلاق، صوري است و به خاطر اينكه فرزند از سربازي معاف شود زن و شوهر به صورت صوري از همديگر طلاق مي‌گيرند. در گذشته هر كس كه به اين صورت طلاق مي‌گرفت اگر طلاق نامه‌اش را به نظام وظيفه مي‌برد سريعا برگه معافيت را مي‌گرفت ولي اكنون بايد سه سال از صدور طلاق بگذرد و با توجه به الكترونيكي شدن ثبت وقايع ازدواج و طلاق، از اين به بعد كساني كه طلاق نامه‌اي را به اداره نظام وظيفه ببرند، بايد رونوشت مكانيزه هم بگيرند و اداره نظام وظيفه، اگر سندي شناسه يكتا نداشته باشد معافيت را صادر نمي‌كند.

 او درباره شاهدان تقلبي ازدواج و طلاق گفت: در حال حاضر به دليل اينكه ثبت وقايع ازدواج و طلاق الكترونيكي شده و شهود از اشخاص و بستگان زوجين هستند و اثر انگشت آنها اخذ مي‌شود و سيستمي شده است، شاهدين تقلبي نداريم. قبلا كه دفاتر ازدواج و طلاق سنتي بود، شهود تقلبي داشتيم ولي اكنون با سيستمي شدن ديگر نداريم. حسيني ابهري با بيان اينكه تهران و خراسان داراي بيشترين طلاق و يزد كمترين طلاق را دارد، گفت: آمار دقيق درباره ثبت وقايع ازدواج و طلاق را بايد از ثبت احوال بگيريد و ما آماري در اين زمينه نداريم. او درباره نحوه انتخاب رييس كانون ازدواج و طلاق گفت: طبق نظام نامه‌اي كه تصويب شده و به امضاي رياست قوه قضاييه رسيده و ابلاغ شده است، انتخابات را برگزار مي‌كنيم. ما هنوز منتظريم كه سازمان ثبت در دفاتر ازدواج و طلاق انتخابات برگزار كند و اعضايي كه مايل‌ هستند در انتخابات شركت و ثبت نام كنند باید مدارك آنها بررسي و مراحل قانوني نهايي شود.

 

درآمد كم دفاتر ازدواج و طلاق

حسيني ابهري با گلايه از درآمد كم دفاتر ازدواج و طلاق گفت: دفاتر اسناد، حقوق بازنشستگي و بيمه و مزاياي ديگر دارند و حق خريد و فروش دفاتر را دارند ولي دفاتر ازدواج وطلاق تا زماني كه مي‌توانند كار مي‌كنند و زماني كه سردفتري فوت كرد يا از كار افتاده شد، سازمان ثبت دفاتر را مي‌گيرد. من ۳۵ سال است كه سردفتر هستم ولي هنوز بيمه ندارم و تعرفه هاي‌مان بسيار اندك است. دفاتر ازدواج و طلاق مثل دفاتر اسناد نيست و هيچ گونه درآمدي ندارند. ما اكنون تعرفه هاي‌مان كم است و هنوز سازمان ثبت براي ما هيچ كاري انجام نداده وناچارا متوسل به قوه قضاييه شديم و از آقاي اژه‌اي خواستيم كه دستورات لازم را براي افزايش تعرفه‌ها بدهند. او افزود: فرضا تعرفه ثبت ازدواج ۸۵۰ هزار تومان است و ثبت واقعه طلاق يك ميليون و صدور اجراييه ۳۰۰ هزار تومان و... كه بسيار كم است و امور دفترخانه‌ها با اين هزينه‌ها به سختي مي‌گذرد و اكثر سردفتران به دليل نداشتن درآمد استعفا دادند و يا در حال استعفا هستند. فكر مي‌كنم كه در آينده نه چندان دور، دفاتر ازدواج جمع شود و تحويل سازمان ثبت احوال شود و دفاتر ازدواج و طلاق در آينده نخواهيم داشت چرا كه اكثر دفاتر ازدواج و طلاق از عدم ثبت ازدواج نالان هستند. طلاق وجود دارد ولي طلاق صرفا كفايت نمي‌كند و امور دفترخانه به سختي مي‌چرخد. من شخصا كارمندي ندارم و اگر كارمند هم داشته باشم بايد ماهانه ۱۰ ميليون به او حقوق بدهم و او را بيمه كنم؛ در صورتي كه خودم امورم را به سختي انجام مي‌دهم.

 سازو كار دفاتر ازدواج و طلاق

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدابوالقاسم حسيني ابهري درباره ساز و كارهاي دفاتر ازدواج و طلاق گفت: در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند يعني يك دفترخانه ازدواج و يك دفترخانه طلاق داشتيم ولي پس از تصويب نظامنامه دفاتر ازدواج و طلاق، هر كسي كه به عنوان سردفتر انتخاب شود، مي‌تواند دفاتر ازدواج و طلاق را با هم داشته باشد. او گفت: اكنون ديگر دفاتر سنتي ازدواج و طلاق جمع شده است و ثبت وقايع ازدواج و طلاق الكترونيكي شده است. ما اسامي هر كسي كه براي ازدواج و طلاق به دفاتر مراجعه مي‌كند، را وارد سامانه مي‌كنيم و در نهايت سند تك برگ براي او صادر مي‌شود. حسيني ابهري درباره مشكلات ثبت الكترونيكي ازدواج و طلاق گفت: ثبت الكترونيكي ازدواج و طلاق بسيار خوب است و از بروز بسياري از تخلفات جلوگيري مي‌كند.

 

مهريه‌هاي نامتعارف

او درباره مهريه‌هاي نامتعارف گفت: مهريه‌ها معياري ندارد؛ يعني اكنون طرفين هر چه توافق كنند، به عنوان مهريه نوشته مي‌شود. از يك سكه تا هزار سكه يا به تعداد تاريخ تولد يا شماره شناسنامه اشخاص نوشته مي‌شود؛ ولي الان با توجه به اينكه سكه گران‌تر شده و قيمتش بالا رفته است، مهريه‌ها حدود ۱۴ يا ۱۱۰ يا ۱۲۵ سكه است.

مقالات دیگر: تشریفات ترحیم جردن

 

منبع: تعادل نیوز



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سید صولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی، توضیحات مهمی پیرامون واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی ارائه کرد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، وزیر کار گفت: طرح ملی کالابرگ الکترونیکی طراحی، عملیاتی و اجرایی شد. در این طرح، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، در سه ماه متوالی، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا ارائه شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر کار در جلسه هئیت دولت سیزدهم اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته دولت سیزدهم موفق به ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی شد. همچنین بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مراکز داخلی و خارجی، در طول این دوره کاهش نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد رسید. این رقم یک رکورد تاریخی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می‌شود. همچنین، نرخ بیکاری در ۲۶ استان به تک‌رقمی کاهش یافت.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که نرخ بیکاری همچنان دو رقمی است، میزان کاهش نرخ بیکاری به شدت بیشتر از سایر استان‌ها بوده است. این امر به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی و کم‌توجهی‌های گذشته در این استان‌ها بوده است.

مقالات بیشتر: قالیشویی در جنوب تهران

وزیر کار گفت: در حوزه تکافل اجتماعی، دولت سیزدهم با محور قرار دادن عدالت اجتماعی، بزرگ‌ترین خدمات را ارائه داده است. طرح ملی کالابرگ الکترونیکی طراحی، عملیاتی و اجرایی شد. در این طرح، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه، در سه ماه متوالی، یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا ارائه شد. سبد غذایی رایگان به ۱۳۶,۴۸۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه و بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای کودک شیرخوار در سه دهک اول جامعه با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان ارائه شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید فراهم شد و کلیه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص، شامل بیماران دیالیزی و هموفیلی، در بخش بستری و سرپایی با تعرفه‌های رایگان ارائه شد. همچنین، تولید ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید، از جمله ۴۴ قلم که برای اولین بار در کشور تولید شده است، از دیگر دستاوردهای این دولت است.

مرتضوی اظهار داشت: صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری ۶۳ درصد افزایش یافت. همچنین، مستمری جویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و سازمان بهزیستی افزایش ۱۸۳ درصدی داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()