نوشته شده توسط : onlinetabliq

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به گروه‌های موسیقی مجلسی برای اجرای موسیقی فراخوان داد.

دعوت از گروه‌های موسیقی مجلسی

بنیاد فرهنگی هنری رودکی به گروه‌های موسیقی مجلسی برای اجرای موسیقی فراخوان داد.

مقالات دیگر:آموزشگاه پیانو غرب تهران

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، بر اساس فراخوان این بنیاد، به منظور ارتقای فرهنگ شنیداری موسیقی کلاسیک و در راستای حمایت از گروه‌های مجلسی موسیقی کلاسیک و نیز همزمان با افتتاح تالار استاد حسین دهلوی‌ با پیشنهاد و هدایت هنری شورای ارکستر سمفونیک و حمایت این بنیاد، از تمامی گروه‌های سازی یا آوازی کلاسیک (۳ تا ۸ نوازنده یا خواننده) دعوت می‌شود آمادگی خود را برای این دوره‌ اجرایی در تالار دهلوی اعلام کنند.

شورای ارکستر سمفونیک با بررسی سوابق، توان اجرایی و نیز رپرتوار پیشنهادی ارسالی، گروه‌های منتخب را در یک چیدمان اجرایی بر اساس دوره‌های زمانی، ترکیب‌سازی و ... سازمان‌دهی خواهد کرد.

رپرتوار پیشنهادی می‌تواند به شکل کامل به آثار آهنگسازان ایرانی و یا ترکیبی از آهنگسازان ایرانی و غیرایرانی بپردازد.

بر این اساس گروه‌های منتخب از تسهیلات ویژه‌ اجرایی و امکان در اختیار گرفتن سالن برای یک برنامه به صورت رایگان برخوردار خواهند بود. آرشیو و کتابخانه بنیاد می‌تواند آثاری از آهنگسازان ایرانی و خارجی را در اختیار گروه‌های منتخب قرار دهد.

گروه‌های علاقه‌مند می‌توانند تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت بنیاد رودکی در نشانی https://new.bonyadroudaki.com/فراخوان-دعوت-از-گروه-های-موسیقی-مجلسی-ب/  نسبت به تکمیل فرم فراخوان و ارسال مدارک اقدام کنند.

مقالات دیگر:وکیل کیفری ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 243
|
تعداد امتیازدهندگان : 75
|
مجموع امتیاز : 75
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

 جزییات تازه از پرونده یازده کانتینر آلات موسیقی، در آستانه خروج از گمرک بوشهر نشان می‌دهد، بازرسی گمرک از اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ترخیص این محموله هشدار داده بود

ورود جدی بازرسی گمرک به ماجرای ترخیص محموله بزرگ آلات موسیقی

بعد از افشای جزییات اولیه از چالش ترخیص محموله یازده‌ کانتینری آلات موسیقی، حالا با وجود سکوت محض خبری، بازرسی گمرک ایران به‌صورت تمام‌قد به این ماجرا ورود کرده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در حالی این محموله اواخر فروردین ماه به گمرک اظهار شده بود که بازرسی گمرک ایران در اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به ممنوعیت ورود و قرار گرفتن کالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشریفات ترخیص محموله به مقامات محلی هشدار داده بود.

مقالات بیشتر:آموزشگاه سه تار غرب تهران

با وجود این هشدار صریح بازرسی گمرک ایران چند ماه بعد با دستور از یک بالای مقام گمرکی ادامه تشریفات گمرکی محموله از سر گرفته می‌شود و حتی حقوق ورودی نیز از صاحب کالا اخذ می‌شود.

در این بین در روزهای اخیر بازرسی گمرک ایران در مکاتبه‌ای با ناظر گمرکات بوشهر ابهامات تازه‌ای را در این خصوص مطرح کرده است.

چالشهای جدی در خصوص ماده 108 قانون امور گمرکی با بررسی از حیث قاچاق کالا، بحث دریافت مابه‌التفاوت و مغایرتهای اسنادی از جمله مهمترین سرفصلهای این پرونده می‌باشد. از همه این موارد مهم‌تر این‌که آیا با وجود دپوی میلیونها تن کالای اساسی رسوبی در گمرکات بهتر نبود انرژی و توان مسئولان گمرکی صرف حل‌وفصل مشکلاتی از این جنس شود تا نگرانی درباره آسیب دیدن محموله آلات موسیقی در شرایط آب‌وهوایی گمرک بوشهر!

در پایان ذکر این نکته بسیار ضروری است؛ آیا مقامات ستاد گمرک ایران متوجه تناقضات اسنادی این پرونده نشده بودند؟ این ابهامات عجیب و غریب بار دیگر چالش پرونده لوازم خانگی و صدور مجوز دیوان عدالت اداری و حواشی درگیری وزارت صمت و گمرک را در اذهان زنده کرده است.

گفتنی است، این محموله آلات موسیقی شامل 11 کانتینر ادوات موسیقی است که از سال 1398 وارد گمرک شده است ولی به‌دلیل ممنوعیت واردات اقلام گروه چهار و مغایرت کد تعرفه و شرح کالا در ثبت سفارش، گمرک مانع از ترخیص آن شده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

مقالات دیگر:محضر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 237
|
تعداد امتیازدهندگان : 83
|
مجموع امتیاز : 83
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سالمندآزاری از خانه تا خانه سالمندان مساله جدی جامعه امروز و فردا

 

بهترین خانه سالمندان

انتشار ویدئویی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی باید هشداری باشد برای تک تک ما از مردم تا مسئولان که استانداردهای فضای مراقبتی از سالمندان را مورد بازنگری قرار دهیم.

 

 

به گزارش «شیعه نیوز»، چند روزی است که انتشار ویدئویی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است. این تصاویر که مشاهده آن تا انتهای ویدئو آزاردهنده است در روزهایی در فضای مجازی وایرال شد که تنها چند روز از روز جهانی سالمند گذشته است. امسال شعار روز جهانی سالمند «بهره‌مندی عادلانه همه سنین سازماناز فناوری دیجیتال» عنوان شد و حالا باید گفت شاید این فناوری برای انعکاس رنج و دردهای سالمندان باید بیش از گذشته احساس مسئولیت کند.

 

سازمان بهزیستی در توضیحاتی به دنبال انتشار این ویدئو اعلام کرد که «این رویداد تأسف برانگیز تابستان سال ۱۳۹۹ در یک مرکز غیر دولتی نگهداری سالمندان واقع در شهرستان بروجرد در استان لرستان رخ داده است که اداره کل بهزیستی استان همان زمان به موضوع ورود نموده و ضمن تعامل با دستگاه‌های انتظامی و قضائی نسبت به احقاق حق تضییع شده سالمند محترم و تنبیه خاطیان اقدام فوری و مؤثر انجام داده است به نحوی که پس از انجام بررسی‌های دقیق کارشناسی به استناد پرونده تشکیل شده در دادگستری شهرستان رأی محکومیت خاطیان به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی صادر و برخوردهای تنبیهی لازم قضائی از جمله حبس، شلاق و اخراج دو نفر از پرسنل مرکز صورت گرفته است. کمیسیون عالی نظارت بهزیستی نیز تذکر کتبی لازم را برای مرکز مذکور صادر نموده است.»؛ اما موضوعی که انتشار این ویدئو بار دیگر گوشزد کرد، روند نظارت بر نگهداری سالمندان در مراکز تحت پوشش بهزیستی و مراکز غیردولتی است که از این سازمان مجوز دریافت می‌کنند.

 

سازمان بهزیستی اعلام کرده است که سامانه دیدبان سازمان بهزیستی به صورت آنلاین و برخط در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی پیرامون فعالیت مراکز دولتی تحت مدیریت و مراکز غیر دولتی تحت نظارت خود است، اما آیا اتکا کردن به گزارش‌های مردمی راه چاره است؟ بهتر نبود سازمان بهزیستی در این اطلاعیه روندی از نظارت بر این مراکز را به اطلاع عموم مردم می‌رساند؟

 

 

قالیشویی در نظام آباد

 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 265
|
تعداد امتیازدهندگان : 87
|
مجموع امتیاز : 87
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

علائم «افسردگی پنهان» در زنان چیست؟

 

روانشناس مرزداران

یک روانشناس با بیان اینکه زنان تقریبا ۲ برابر بیشتر از مردان درگیر افسردگی می‌شوند، به "افسردگی پنهان" در زنان اشاره کرد و در این باره گفت: این زنان می‌کوشند که علائم افسردگی خود را پنهان کرده و واقعیت‌های زندگی خود را نپذیرند و چون اصطلاحا همواره نقابی از شادی و خوشحالی بر چهره دارند تشخیص افسردگی آنها نیز به راحتی ممکن نیست.

 

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، به بیان تفاوت‌های افسردگی با افسردگی پنهان در زنان پرداخت و اظهار کرد: افسردگی مثل یک سرماخوردگی روانی است اما در عین حال مدت آن همانند سرماخوردگی کوتاه نیست و متوسط طول درگیری افراد با افسردگی می‌تواند ۹ ماه باشد. در واقع افسردگی شایع ترین بیماری روحی است که ممکن است افراد به دلایل مختلف فرهنگی و یا ترس از دست دادن موقعیت شغلی و ... از بیان و درمان آن خودداری کنند.

 

این روانشناس معتقد است که افسردگی درد روانی، جسمی و احساسی است که حس غمگینی، خشم، ترس و تنفر را در افراد افزایش می‌دهد و نشانه‌های متفاوتی از جمله بد اشتهایی، کم اشتهایی، کندی روانی و حرکتی، بدبینی به آینده، افزایش و کاهش وزن، پرخوابی و کم خوابی، از دست دادن علاقه به فعالیت ها، دلسردی و بدبینی به آینده و نا امیدی و... دارد که اگر این علائم بیش از دو هفته ادامه یابند نشان از افسرده شدن افراد می‌دهند.

 

به گفته انزانی، زنان تقریبا دو برابر بیشتر از مردان درگیر افسردگی می‌شوند. همچنین ممکن است افسردگی در حوالی بلوغ دختران یعنی حوالی ۱۴سالگی و نزدیک به عادت ماهیانه زنان، دوران یائسگی زنان، دوران بارداری و یا پس از زایمان به دلیل تغییرات جسمی شدت پیدا کند.

 

وی ادامه داد: اصولا در فصول پاییز و زمستان و به ویژه‌ ماه‌های دی و بهمن افسردگی شدت بیشتری دارد و از سوی دیگر به طور کلی به نظر می‌رسد افسردگی در مراحل گذار زندگی مثل سالمندی، فرزندآوری، بلوغ و یا تغییر در منزل، ماشین، شغل و غیره می‌تواند در زنان افزایش یابد. همچنین زنان متاهل و زنانی که فرزندان کوچک دارند و یا مطابق با زنانگی خود زندگی نکرده با آن کنار نمی‌آیند افسردگی بیشتری را تجربه می‌کنند.

 

شاد یا افسرده؟

 

این روانشناس در ادامه سخنان خود درباره افسردگی پنهان در زنان تصریح کرد: این زنان می‌کوشند که علائم افسردگی خود را پنهان کنند. نقابی از شادی و خوشحالی بر چهره دارند و مشکلات و واقعیت زندگی خود را نمی‌پذیرند. همچنین سعی می‌کنند تمام ارتباطات، تماس ها و حتی مهمانی های خود را بدون دلیل خاصی بر هم زنند و در آنها شرکت نکنند. این افراد طبق منطق بیش از اندازه ای رفتار می‌کنند و سعی می‌کنند در ظاهر نشان دهند که به آینده و زندگی خوشبین هستند در حالی که در اکثر موارد اینگونه نیستند. در عین حال هیچ کمکی از مشاور و یا همسر و خوانده خود نمی‌گیرند و خشم، رنج و درد بالایی را تحمل می‌کنند. این افراد یاد گرفته‌اند که احساسات خود را ماهرانه پنهان کنند و از این رو به راحتی قابل تشخیص نیستند.

 

بی مهری همسر و افزایش افسردگی

 

انزانی صمیمیت در ارتباطات فردی و خانوادگی را برای زنان بسیار مهم دانست و با بیان اینکه اگر زنان از سوی همسر خود حس بی‌ارزش بودن دریافت کنند به احتمال زیاد درگیر افسردگی پنهان می‌شوند، افزود: روابط توام با بی مهری و عدم حمایت از سوی همسر افسردگی پنهان را در زنان فزایش می‌دهد. زنانی که هم در خارج از منزل و هم در داخل منزل کار می‌کنند، مسئولیت بیش از اندازه‌ای بر دوش آنها است و در عین حال از سوی همسرشان مورد تحقیر، سرزنش و انتقاد بیش از حد قرار می‌گیرند مستعد درگیری با افسردگی پنهان هستند. در واقع مادران خسته از کارهای بی‌پایان منزل که انتظارات غیر واقع بینانه از خود دارند، با جملات کلیشه نظیر اینکه باید خود را فدای خانواده کرد و یا اینکه باید در تمام شرایط راه حل مشکلات را دانست نیز بیشتر درگیر افسردگی پنهان می‌شوند. مادرانی که مسئولیت بیش از اندازه دارند، کار منزل به آنها فشار می‌آورد و برای کارهای بی پایانی تلاش می‌کنند که برایشان ارزشمند نیست و همواره ترس از دوست داشتنی نبودن و از دست دادن افراد را دارند، افسردگی پنهان بیشتری را تجربه می‌کنند.

 

به گفته این روانشناس، زنان درگیر افسردگی پنهان معمولا مراقبت از دیگران و رفع نیاز اعضا خانواده را در اولویت خود قرار می‌دهند، این زنان تلاش می کنند همانند مادران خود ضعیف نباشند و وجهی از مادر را که در درون خود می‌بینند؛ سرکوب می‌کنند.

 

وی همچنین این را هم گفت که پدران سلطه‌گر و مادران سلطه پذیر می‌توانند افسردگی را در دختران خود بیشتر کنند و در واقع هرچه افراد در خانواده‌های نا امن با سبک فرزندپروری نا ایمن بزرگ شوند مستعد درگیری با افسردگی پنهان هستند.

 

انزانی افزود: اگر رابطه مادر و فرزند از شش ماهگی تا سه سالگی از نوع دلبستگی نا ایمن باشد ممکن است افسردگی پنهان را شدت دهد. از سوی دیگر برای زنان صمیمت در ارتباطات و نیاز به رابطه محبت آمیز و حمایت از سوی همسر بسیار اهمیت دارد و اگر از سوی همسر حس بی ارزشی به آنها منتقل شود، افسردگی پنهان آنها نیز شدت می‌گیرد. همچنین خانواده هایی که دختر خود را طرد می‌کنند ناخواسته منجر به شدت بخشیدن به افسردگی پنهان در این دختران می‌شوند.

 

با زنانگی خود آشتی کنید

 

این روانشناس با بیان اینکه افراد درگیر افسردگی پنهان معتقدند افسرده شدن بهتر از پذیرفتن واقعیت است و این امر در واقع نقطه کور افسردگی است، تاکید کرد: ما همواره به افراد توصیه می‌کنیم سالی یک مرتبه ارزیابی‌های روانشناسی را انجام دهند. بهتر است زنان در یک گروه درمانی عضو شوند تا در آنجا مشکلاتشان درک شود. زنان باید سعی کنند شریک زندگی خود را به خوبی انتخاب و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند. خانم‌ها نیازمند دوستان بیشتر و حرف زدن بیشتری هستند و باید در این راستا محرم رازی داشته باشند. زنان باید با زنانگی خود آشتی کنند چراکه هرچقدر آن را بیشتر بپذیرند افسردگی پنهان در آنها کاهش پیدا می‌کند. افراد درگیر افسردگی پنهان باید سعی کنند محدودیت‌ها، ویژگی ها و توانمندی‌های مثبت و منفی خود را بشناسند و راه حل هایی پیدا کنند تا ترسهای خود را حل کنند. خوش بین باشند، احساسات خود را بیان کرده و خطاهای فکری خود را با کمک مشاور پیدا کنند.

 

وی در پایان توصیه کرد: زنان درگیر افسردگی پنهان می‌توانند با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی و ظاهر خود، انجام تکنیک‌های شکرگزاری، شرکت در کلاسهای مورد علاقه، شرکت در کارهای عام المنفعه و خیرانه و نوشتن اقدامات و کارهای مثبت خود بر افسردگی پنهان غلبه کنند. متاسفانه مردم ما در چنین شرایطی خود سرانه و به سرعت به درمان‌های دارویی روی می‌آورند در حالی که در چنین شرایطی حتما باید با مشاوران و روانشناسان مشورت کنند.

قالیشویی سهروردی

 



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 282
|
تعداد امتیازدهندگان : 88
|
مجموع امتیاز : 88
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

5 نکته طلایی در انتخاب سالن پذیرایی باغ تالار عروسی

تالار شرق تهران

 

ایلنا نیوز

اگر در شهر بزرگی همچون تهران زندگی می کنید قطعا می دانید که با وجود مناطق و محله های متفاوت در پایتخت پیدا کردن بهترین ها و مناسب ترین ها در خصوص برگزاری مراسم عروسی و ضیافت ها امری سخت و دشوار است مثلا اگر شما بخواهید بهترین باغ تالار عروسی لوکس چیتگر یا لوکسترین سالن پذیرایی بهترین باغ تالار عروسی گرمدره را در یک روز شناسایی کنید قطعا غیرممکن است چرا که برای پیدا کردن باغ تالار عروسی چیتگر یا رزرو تالار لوکس در چیتگر به زمان زیادی نیاز خواهید داشت اما سوال اینجاست که آیا واقعا راهی وجود دارد که ما بتوانیم به راحتی برای انتخاب بهترین تالار گرمدره یا بهترین باغ تالار چیتگر و.... اقدام کنیم؟

 

فارغ از اینکه شما قصد دارید در چه منطقه ی تالار عروسی یا باغ تالار را انتخاب کنید باید به ویژگی های یک تالار عروسی خوب دقت نمایید که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید....

 

برای یک تالار پذیرایی خوب باید به ویژگی هایی از جمله مکان تالار، اندازه تالار پذیرایی، نورپردازی سالن، سالن غذاخوری تالار،تهویه مناسب تالار، دکوراسیون تالار، سیستم گرمایشی و سرمایشی تالار، امکانات و خدمات تالار، کیفیت غذا و نحوه پذیرایی تالار، تمیزی و نظافت تالار، سفره عقد عروس و داماد و گل آرایی سالن، سرویس بهداشتی و روشویی تالار، پارکینگ تالار، اتاق پرو و استراحت برای مهمان ها دقت نمایید.

 

معمولا بهترین باغ تالار عروسی لوکس در چیتگر و بهترین باغ تالار گرمدره یا بهترین تالارها در نقاط دیگر به این ویژگی ها دقت فراوانی داشته اند چرا که آنها نهایت تلاش شان را می کنند تا بتوانند یک شب به یادماندنی را برای عروس و دامادهای عزیز رقم بزنند.

 

قیمت بهترین تالارهای عروسی احمدآباد مستوفی

 

یکی از مهمترین مسئله هایی که عروس و داماد های عزیز به آن دقت می کنند و بسیار مهم می باشد قیمت تالار عروسی است؛ معمولا بسیاری از عروس و دامادها برای اینکه این مشکل را برطرف کنند مجبورند به همه تالارهای پذیرایی در شهر خود یا بیشتر آنها را به صورت تک تک سر بزنند تا بتوانند قیمت آنها را مطلع شوند که البته پس از اطلاع از قیمتها علاوه بر زمان‌بر بودن بلکه گاهی با قیمت‌های یکسان روبرو می‌شوند؛ اما با وجود مجموعه‌هایی همچون افرازتالار این مشکل برای شما وجود ندارد چرا که شما می توانید بر اساس محل زندگی خود تالار های مناسب و بهترین ها را انتخاب کنید مثلاً اگر به دنبال تالار لوکس در گرمدره یا قیمت اجاره بهترین باغ تالار عروسی احمد آباد مستوفی هستید به سادگی با یک کلیک با انواع تالارها با قیمت‌های مختلف آشنا شوید و برای رزرو تالار در گرمدره و.... اقدام کنید. شما با در نظر گرفتن میزان بودجه ی خود و مشاهده قیمت های بهترین تالارهای عروسی می توانید به راحتی اقدام به انتخاب نمایید.

 

 

 

استفاده از تالار عروسی یا باغ تالار چه مزیتی دارد؟

 

قطعا با انتخاب باغ تالار عروسی در چیتگر یا باغ تالار عروسی احمدآباد مستوفی یا باغ تالار عروسی گرمدره و.... شما می توانید از مزیت های بیشماری بهره مند شوید. بین تالارها و باغ تالار ها تفاوت هایی وجود دارد که می توان گفت اصلی ترین تفاوت ها در محل برگزاری مراسم میباشد. تالارها ساختمان هایی هستند مسقف و معمولاً فضای سبز ندارند ولی باغ تالارها بدون ساختمانی مسقف بوده که مراسم ها در باغ های زیبا و مزین شده برگزار میشوند.

 

در باغ تالارها و تالارهای عروسی امکانات مختلفی مهیا شده است که می توان گفت تهیه غذا، میوه و شیرینی، عکاسی و فیلمبرداری، گروه موسیقی، نورپردازی و... در آنها وجود دارد و عروس و داماد های عزیز می توانند با توجه به سلیقه خود از آنها استفاده کنند.

 

قطعا گرفتن مهمانی های بزرگ و شرکت در مجالس برای همه امری لذت‌بخش بوده اما یک فرد به تنهایی نمی تواند برنامه‌ریزی دقیق و کارهای مرتبط با عروسی مثل تهیه غذا، چیدمان دکوراسیون و.... را برنامه‌ریزی و اجرا نماید و به همین جهت برای راحتی این امر تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای آماده شده‌اند تا به افراد در برگزاری مهمانیها، عروسی ها و تشریفات مختلف کمک کنند و اصلی‌ترین مزیت‌های تالارهای عروسی و باغ تالارها سرویس پذیرایی آسان، تمیزی و نظافت، تسهیلات کامل، مشتری مناسب می باشد البته که شما از محیطی امن، قیمت مناسب، فضای مناسب و زیبا و بهترین گزینه برای برگزاری مراسم ها در شب بهره مند خواهید شد.

 

در هر صورت اگر میخواهید در هر منطقه از تهران بزرگ مثلا برای باغ تالار عروسی چیتگر یا شهرستان های دیگر برای انتخاب باغ تالار یا تالار عروسی اقدام کنید از مجموعه های بی نظیری همچون افزارتالار می توانید بهره مند گردید و به راحتی به شناسایی بهترین باغ تالار عروسی در گرمدره یا در هر نقطه ی دیگری بپردازید.

 

با افزار تالار آشنا شوید....

 

افراز تالار جز یکی از زیرمجموعه‌های افراز هلدینگ می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید هر گونه نیازی که در خصوص برگزاری یک ضیافت دارید به آسانی برطرف نمایید و این مجموعه به صورت تخصصی کار خود را در حوزه برگزاری ضیافت های متفاوت از جمله مراسم عروسی از سال ۱۳۹۵ شروع نموده است و همچنین می توانید در خصوص انتخاب بهترین تالار عروسی، سالن های آرایش، گروه موسیقی و.... از آن استفاده کنید.

 

آنچه که سبب می شود تا افراز تالار از دیگر مجموعه ها متمایز باشد، این است که شما در هر مکانی و تنها به واسطه اینترنت و با یک کلیک ساده می توانید نیازهای خودتان را در کوتاه ترین زمان ممکن در افرازتالار ببینید و نسبت به انتخاب بهترین ها اقدام کنید. شما به محض ورود به وبسایت افرازتالار با دسته بندی های متفاوت رو به رو می شوید که می توانید بر اساس استان ها و محل شهر و سکونت خود آن ها را انتخاب کنید و بهترین باغ تالار، آرایشگاه، گروه موسیقی، نورپردازی و غیره را در اطراف خودتان مشاهده نمایید.

 

قالیشویی سراج

دسته بندی های متفاوتی که در افراز تالار وجود دارد شامل آتلیه عکاسی و فیلمبرداری، آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی، باغ تالار عروسی، باغ تالار عروسی ارزان، باغ تالار عروسی ویژه، خدمات مجالس موسسه های تشریفاتی، دفترخانه های رسمی ازدواج، رنت اجاره ماشین، ظروف کرایه، گل فروشی گل آرایی و سفره عقد و مزون عروس میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 274
|
تعداد امتیازدهندگان : 87
|
مجموع امتیاز : 87
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رامبد جوان از پاردوکسیکال‌ترین موجودات حاضر کره زمین است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از یک طرف برنامه‌ای می‌سازد با محتوایی به اصطلاح «شادی‌آور»، «دو و دو» می‌کند و از حضار می‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف دیگر برای فرزندآوری به کانادا می‌رود!

برترین‌ها - ایمان عبدلی: رامبد جوان از پاردوکسیکال‌ترین موجودات حاضر کره زمین است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از یک طرف برنامه‌ای می‌سازد با محتوایی به اصطلاح «شادی‌آور»، «دو و دو» می‌کند و از حضار می‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف دیگر برای فرزندآوری به کانادا می‌رود!

یعنی برخلاف آن چه که در برنامه‌اش تبلیغ می‌کند، شادی با قهقهه و خشک خشک و هردمبیلی ایجاد نمی‌شود، شادی با اقامت در یک کشور درست و حسابی با سطح رفاه مناسب، با بستر اقتصادی قابل پیش‌بینی و با درصد قابل توجهی از حق حیات اجتماعی ایجاد می‌شود، شادی با زور زدن در استودیو خندوانه و چهار تا توصیه فزرتی به اصطلاح روانشناسانه که نه! با توسعه متوازن، با شرایط زیست‌محیطی پایدار و ایجاد این زیربناها ایجاد می‌شود.

مقالات بیشتر:آموزشگاه گیتار غرب تهران

حالا رامبد در عنفوان گرانی کشنده این روزها و در شدیدترین تورم دوران، جلوی دوربین رفته و با «رژیم»، «لاغری» و «گرانی» نمک ریخته و از گرانی به این رسیده که خب رژیم بگیرید. به عبارتی گفته که خب چه اشکالی دارد که گران است، اتفاقا خوب هم هست، کمتر می‌خورید و لاغر هم می‌مانید! البته این‌ها را در توجیه و تبلیغ یک موسسه لاغری گفته! اما خب رامبد عزیز اگر دو کلام از حرف‌های همان مهمانانش در خندوانه را اگر در گوش داشت، می‌دانست که با هر چیزی و هر پدیده‌ای آن هم در این دوران نمک نریزد و اساسا چرا باید پول را از واژه‌های دردناک درآورد؟

همین دو هفته پیش بود که بهاره که رهنما هم نیست، در نکوهش آدم‌های ناکام، نسخه‌ای تجویز کرد که هنوز جایش درد می‌کند، حالا رامبد هم نمکدان را از دست بهاره گرفته و نمک به زخم مردمی می‌پاشد که این روزها تند و تند زخم برمی‌دارند و هی عمیق‌تر و امان از آن‌ها که تا نوک بینی را می‌بینند! رامبدک نوجوان، این روزها می‌گذرد و... مراقبت کن برادر.

این روزها با تمام روزهای قبل فرق می‌کند، شما یک دقیقه افاضات می‌کنی و ملت از دیروز عصر تا همین حالا تند و تند در رد شما می‌نویسند، این خشم انباشته شده دائم راهش را پیدا میکند و هر چه و هر که «خودی» نباشد را نوازش می‌کند. این ساعات متعلق به شماست که زیر فریاد خشمگین جماعت بهت‌زده باشی، تا ساعات و روز بعد که نوبت دیگری شود.

اصلا بیا منفعت‌طلبانه تفسیر کنیم ماجرا را، یعنی همان‌طور که احتمالا می‌پسندید؛ به پیر، به پیغمبر، این مردم با تکرار چنین افاضاتی حتی «جناب خان» را هم پس می‌زنند، هر چیزی که نام و نشان تو را داشته باشد، انکار می‌کنند، اصلا این مردم و این «ما» در این سال‌ها یک چیز را خوب یاد گرفته؛ «بایکوت» کردن، این‌ها حواسشان را جمع کرده‌اند، دیگر نه فیلم‌هایت خواهد فروخت و نه برنامه‌هایت دیده‌ می‌شود و دلار هم روز به روز بالا می‌رود، زندگی در کانادا سخت اگر شود؟

والا که ما راضی نیستیم، پس عجالتا زبان به کام بگیر،بی‌خیال این خرده پول تبلیغات شو و کمی محبوبیت حفظ کن و محض رضای جیبت دو تا هشتگ بزن، که مثلا حواست به مردمت هست، که گر چه زمانه دلبری با هشتگ هم گذشته، نه! همان زبان در کام گرفتن هم به نفع اعصاب ماست و هم به نفع جیب شما، دوسر برد فعلا!

مقالات دیگر:پذیرش خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 258
|
تعداد امتیازدهندگان : 85
|
مجموع امتیاز : 85
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

شیشه بری بلوار فردوس

پارچ و لیوان‌ها جنس‌های مختلفی دارند و براساس نیاز و سلیقه خریداری می‌شوند. پارچ و لیوان کریستال، شیشه‌ای، سرامیکی، پلاستیکی و پارچ و لیوان مسی، انواع سرویس موجود در بازار هستند.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پارچ و لیوان به‌عنوان ظروفی کاربردی و حتی زینتی در ست ظروف آشپزخانه خودنمایی می‌کند. اهمیت انتخاب یک سرویس پارچ و لیوان جذاب، برای عروس خانم‌ها و خانم‌های خوش سلیقه پررنگ‌تر است. بنابراین برای تزیین میز ناهارخوری و سفره غذا از بهترین محصولات سرویس پارچ و لیوان بازار خرید می‌کنند.

 

انواع جنس سرویس پارچ و لیوان، از پارچ و لیوان عروس تا پارچ و لیوان سرامیکی

 

سرویس پارچ و لیوان از گذشته تا به امروز در وسایل آشپزخانه وجود دارد و جدیدترین مدل‌های آن را می‌توانی در بازار صالح آباد خریداری کنیم. علت تنوع زیاد در جنس‌های تولیدی این سرویس، به‌واسطه استقبال افراد باسلیقه از مدل‌های پارچ و لیوان جدید است.

 

پارچ و لیوان‌ها جنس‌های مختلفی دارند و براساس نیاز و سلیقه خریداری می‌شوند. پارچ و لیوان کریستال، شیشه‌ای، سرامیکی، پلاستیکی و پارچ و لیوان مسی، انواع سرویس موجود در بازار هستند.

 

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

پارچ و لیوان کریستال، به‌عنوان بهترین سرویس پارچ و لیوان عروس

 

پارچ و لیوان کریستال بدون شک بهترین جنس پارچ و لیوان موجود در بازار و مهمان سفره جهیزیه عروس خانم‌ها است. امروزه پارچ و لیوان کریستال در طرح‌های ظریف به‌عنوان شربت خوری طرفداران بسیاری دارند.

 

قیمت پارچ و لیوان کریستال متناسب با جنس و مارک تولیدکننده این سرویس متفاوت است. اما قطعاً انتخاب هر فرد خوش ذوق خواهد بود. خرده فروش‌ها همیشه جدیدترین نمونه‌های پارچ و لیوان کریستال را در بازار صالح آباد پیدا می‌کنند.

 

پارچ و لیوان سرامیکی، انتخاب خانم‌های خوش سلیقه‌

 

پارچ و لیوان سرامیکی قدیمی با نام تُنگ و لیوان سرامیکی هم شناخته می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین ست نوشیدنی، به‌شمار می‌رود. این روزها بازار این جنس از پارچ و لیوان‌ها بسیار داغ است. حتی زیباترین مجسمه‌های تزیینی از جنس سرامیک هستند و حضور آن‌ها در دکور خانه جذابیت خاصی به دکوراسیون می‌دهد. هنگام خرید پارچ و لیوان سرامیکی، حتماً سری به مرکز فروش مجسمه در تهران بزنید، این مراکز در بازار صالح آباد تنوع زیادی در محصولات دارند، همچنین امکان مقایسه بین نمونه‌های متنوع، قدرت خرید شما را بالا می‌برد.

 

سرویس پارچ و لیوان شیشه‌ای، بهترین نمونه پارچ و لیوان جدید و شیک

 

شاید تصور کنید پارچ و لیوان شیشه‌ای و کریستال تفاوت زیادی باهم ندارند، اما سخت در اشتباهید. ست پارچ و لیوان شیشه‌ای و بلور در طرح و رنگ مختلف در هر خانه ایرانی حضور مستمر دارد.

 

برای ظروف دم دستی و حتی تفریحی، نمونه ساده ست پارچ و لیوان شیشه‌ای بهترین انتخاب خواهد بود. اما همین موضوع برای جهیزیه کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد، بهتر است از ست شیشه‌ای پارچ و لیوان ترکیه‌ای خریداری کنید.

 

چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟

 

قیمت پارچ و لیوان؛ مهم‌ترین فاکتور برای خرید بهترین سرویس پارچ و لیوان

 

خرید سرویس لوازم خانه و مخصوصاً پارچ و لیوان، به دلیل تنوع زیاد محصولات شامل قیمت‌های متفاوتی می‌شود. یکی از معیارهای مهم در قیمت‌گذاری سرویس پارچ و لیوان، تعداد پارچه‌ها است. برای مثال یک پارچ با ۶ لیوان قیمت متفاوتی نسبت به یک پارچ با ۱۲ لیوان دارد.

 

جنس پارچ و لیوان در قیمت گذاری این محصولات موثر است، مثلاً پارچ و لیوان کریستالی و پارچ و لیوان ترک نسبت به پارچ و لیوان بلوری و ایرانی، قیمت بالاتری دارند. پارچ و لیوان مسی هم به خاطر جنس مرغوب‌ش گران قیمت است. اما عروس‌ها به دلیل زیبایی خیره کننده پارچ و لیوان کریستال و مسی آن‌ها را برای جهیزیه خود خریداری می‌کنند.

 

بهترین ست پارچ و لیوان ارزان را به صورت آنلاین بخرید

 

شاید در فروشگاه حضوری امکان بررسی قیمت کلیه اجناس فروشگاه را نداشته باشید. اما در فروشگاه آنلاین امکان مقایسه قیمت محصولات به سادگی برایتان میسر خواهد شد. اگر شما مالک یه فروشگاه خرده فروشی هستید پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در زمان، محصولات مورد نظرتان را به صورت آنلاین، سفارش دهید. بازار آنلاین صالح آباد بهترین امکان بررسی و مقایسه محصولات را به شما می‌دهد.

 

استفاده از ست پارچ و لیوان، تزیین دکور و میزناهارخوری تا پذیرایی از مهمانان

 

از نمونه‌های مرغوب و ظریف سرویس پارچ و لیوان برای تزیین دکور و میز ناهارخوری استفاده می‌شود. در واقع بهترین مارک پارچ و لیوان، به دلیل رعایت اصول و ظرافت خاصی که در تولید این نمونه از ظروف به کار رفته، به عنوان اکسسوری کاربرد دارند.

 

نگران پیدا نکردن محصول خود نباشید، بازار صالح آباد در تنوع محصولات حرف اول را میزند. فقط هم محدود به لوازم و ظروف آشپزخانه نیست. با بررسی سامانه آنلاین صالح آباد با نمایندگی پخش لباس، نمایندگی پخش عمده لوازم دکوری، عمده فروشی لوازم آشپزخانه و سایر مراکز عمده فروشی آشنا خواهید شد. یکی از امتیازهای خرید از بازار صالح آباد، خریدی ارزان با قیمت حراجی است و حاشیه سود بالایی برای خرده فروشان به ارمغان می‌آورد.

 

با خرید انواع سرویس پارچ و لیوان از عمده فروشی‌های صالح آباد سود خود را چندبرابر کنید

 

خرید سرویس پارچ و لیوان نیاز به بررسی و شناخت ویژگی‌هایی مانند جنس سرویس، برند سازنده، گنجایش و قیمت آن‌ها دارد. همچنین یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای خرده فروشی‌ها وجود دارد، این است که چگونه بهترین سرویس پارچ و لیوان را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب و خرید بهترین سرویس پارچ و لیوان بهتر است وارد وبسایت آنلاین صالح آباد شوید.

قالیشویی رسالت

متنوع‌ترین محصولات در فروشگاه‌های عمده فروشی زیادی در بازار آنلاین واسطه صالح آباد، گرد هم آمده‌اند. با این کار در وقت و هزینه بیشترین صرفه جویی را خواهید کرد. همچنین امکان مقایسه و بررسی انواع سرویس پارچ و لیوان جدید را به‌راحتی خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 307
|
تعداد امتیازدهندگان : 93
|
مجموع امتیاز : 93
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم

 

برگزاری مراسم ختم

ایلنا نیوز

ما در اینجا قصد داریم شما را با ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم آشنا کنیم.

 

همانطور که می دانید زمانی که فردی می میرد و به رحمت خدا می رود، برای آن فرد مراسم ختم و یا مراسم ترحیم می گیرند. برگزاری مناسب مراسم ختم بسیار مهم تر از هر چیزی می باشد. ما در اینجا قصد داریم شما را با ایده های جذاب برای پذیرایی مراسم ختم آشنا کنیم.

 

برگزاری مراسم ختم یکی از آداب و رسوم هایی است که در همه ی فرهنگ ها وجود دارد و همه می خواهند که پذیرایی مراسم ختم آن ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. اما خوب است بدانید که پذیرایی مراسم ختم نیز آئین خودش را دارد و باید با توجه به آن پذیرایی را انجام داد.

 

اما به طور کلی پایه و اساس برگزاری مراسم ختم در همه ی کشور ها تقریبا یکسان می باشد و فقط نحوه ی برگزاری آن در هر فرهنگی با توجه به آن فرهنگ متفاوت می باشد.

 

همانطور که می دانید در کشور ما نیز برگزاری مراسم ختم و پذیرایی آن از زمان گذشته تا به امروز وجود داشته است و امروزه به شکل جدیدتری آن را انجام می دهند. به دلیل اهمیت داشتن مراسم ترحیم ما قصد داریم در ادامه ی این مطلب شما را با نکاتی که در این مراسم ها باید به آن ها توجه کنید و آن ها را رعایت کنید آشنا کنیم.

 

در زمان های گذشته در کشور ما مراسم ترحیم از زمان به خاک سپردن متوفی آغاز می شد و تا حدود یک سال آن خانواده عزادار بودند و در طی این یک سال برای آن مرحوم خیرات نیز می کردند . مثلا در زمان قدیم در کشور ما رسم بوده است که به مدت هفت روز در خانه ی کسی که داغ دیده است، نباید هیچ پخت و پزی صورت می گرفت. اما امروزه تقریبا این رسم ها کمرنگ تر شده است.

 

پذیرایی مراسم ترحیم بیشتر در مساجد برگزار می شد و از مهمانان با حلوا، خرما و میوه پذیرایی می کردند.

 

چند ایده برای پذیرایی مراسم ختم عبارتند از:

 

1-استفاده از خدمه یکی از ایده هایی است که در مراسم های عزا وجود دارد. در بسیاری از مراسم های عزا این کار شایع می باشد و خیلی از خانواده هایی که عزادار هستند، به دلیل اینکه حال خوبی ندارند و می خواهند که مراسمشان به بهترین شکل ممکن پیش برود، این کار را انجام می دهند. اما گرفتن خدمه هزینه دارد و برخی از افراد که نمی توانند هزینه کنند، این کار را انجام نمی دهند.

 

2-حلوا و خرما :

 

248

 

همانطور که می دانید حلوا و خرما از مهم ترین چیزهایی هستند که در مراسم های عزا از آن ها بسیار استفاده می شود. حلوای زعفرانی، حلوای دو رنگ و حلوای خوراکی از حلواهایی هستند که در پذیرایی مراسم ختم نیز از آن ها استفاده می کنند.

 

پخش کردن خرما و تزئین آن با نارگیل و گردو نیز از دیگر ایده های پذیرایی مراسم ترحیم می باشد. خرما خاصیت آرام بخش دارد و می تواند صاحبان عزا را کمی آرام کند.

 

3-پک پذیرایی ترحیم:

 

خوب است بدانید که خرید پک میوه ختم زحمت شما را در مراسم های عزا کم می کند و دیگر نیاز نیست که شما میوه ها و شیرینی ها را جداگانه سلفون بکشید و به مهمانان بدهید. داخل این پک ها، میوه ها کاملا بهداشتی بسته بندی شده اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا یک پد الکلی بهداشتی نیز داخل آن پک قرار دارد. در این پک ها همچنین نام عزیز از دست رفته و پیام خیر مقدم بر روی پک نوشته شده است. بسته بندی و چیدمان این پک ها، بسیار زیبا و اصولی انجام شده است.

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا امروزه بیشتر خانواده های داغدار برای برگزاری مراسم خود، از پک های پذیرایی استفاده می کنند. زیرا علاوه بر بهداشتی بودن آنها، خانواده داغدار را به زحمت نمی اندازند. پک های مختلفی در بازار و سایت های مختلف وجود دارد که شما می توانید برای مراسم خود آن ها را خریداری کنید اما پک پذیرایی سبزینه یکی از پک های بهداشتی و پر طرفدار در بین مردم می باشد که کیفیت بالایی دارد و شما می توانید با خیال راحت این پک را تهیه کنید و در مراسم خود جهت خیرات به مهمانان بدهید.

 

استفاده از پک سبزینه در مراسم عزاداری به با شکوه انجام شدن مراسم نیز کمک زیادی می کند.

 

 

نحوه صحیح پذیرایی در مراسم ترحیم در ایام کرونا

 

برای اینکه یک پذیرایی مناسب و بهداشتی داشته باشید، می‌توانید بعد از تحویل پک‌های پذیرایی، آنها را در پایان مراسم به مهمانان خود تقدیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم بسته های آماده را در نزدیکی درب خروجی و روی یک میز قرار دهید.

 

سپس در هنگام خروج مهمانان، ضمن تشکر از حضور آنها، پک پذیرایی را با ادب و احترام به آنها تقدیم کنید. در اینجا بهتر است یکی از نزدیکان درجه یک مرحوم بایستد و از حضور افراد صمیمانه قدردانی کند.

 

سبزینه پک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

 

. جهت سلامت مهمانان، تمامی میوه ها داخل سلفون بسته بندی می شوند و پد الکلی بصورت رایگان داخل تمام بسته ها قرار می‌گیرد.

 

. امکان بازگشت پک های اضافه در صورت اضافه آمدن پکها و عدم حضور مهمانان، بعد از مراسم با ۸۰ درصد قیمت (این خدمت فعلا فقط در نمایندگی مشهد ارائه می‌شود)

 

. چاپ رایگان خیر مقدم با نام عزیز از دست رفته روی پک ها

 

. با مشاوره تلفنی بصورت تخصصی متناسب با زمان پذیرایی، نوع و تعداد مهمانان، بهترین پک به شما پیشنهاد می‌شود.

 

4-اطلاع رسانی درست و به موقع مهمانان:

 

زمانی که مراسم خاکسپاری به پایان می رسدف صاحبان عزا باید مسجدی را برای مراسم ختم انتخاب کنند و اطلاع رسانی دقیق انجام بگیرد و به مهمانان گفته شود.

 

خوب است بدانید که انتخاب کردن مسجد در این مراسم ها دارای اهمیت زیادی می باشد و شما برای انتخاب کردن مسجد باید همه امکانات آن نظیر صندلی و پله ها را نیز در نظر بگیرید.

 

5-تدارک برای غذا:

 

اگر خانواده داغدار بخواهند بعد از تمام شدن عزاداری به مهمانان خود غذا بدهند باید سعی کنند سالنی را انتخاب کنند که به مسجد نزدیک باشد و برای مهمانان زحمت و دردسر درست نکنند. همچنین باید برای مراسم خود ظروف یکبار مصرف و دستمال و... را تهیه کنند.

 

6-استفاده از میوه برای پذیرایی مراسم ختم:

 

علاوه بر حلوا و خرما در مراسم های عزا از میوه هم استفاده می شود. سیب های زرد و قرمز و پرتقال و همچنین سیب و موز از اصلی ترین میوه هایی هستند که در مراسم های عزا از آن ها استفاده می کنند و به مهمانان جهت خیرات پخش می کنند.

 

7-استفاده از شیرینی:

 

برخی از شیرینی ها مانند میکادو، مخصوص مراسم های عزاداری می باشند و شما برای خیرات باید این شیرینی ها را از قنادی تهیه کنید.

 

8-انتخاب مداح:

قالیشویی لواسان

هماهنگی با مداح نیز از مهم ترین کارهایی است که خانواده داغدار باید به آن بپردازند زیرا حضور مداح در مراسم های عزاداری الزامی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 264
|
تعداد امتیازدهندگان : 90
|
مجموع امتیاز : 90
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: توانمندسازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه ایثارگران جویای شغل، از اهداف مهم این نهاد است.

توانمندسازی ایثارگران جویای شغل از اهداف مهم بنیاد است

به گزارش ایثار واحد هرمزگان، عطا ناوکی عصر یکشنبه ۳۰ آبان در نشست با غلامعلی داورپناه معاونت منابع انسانی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و اسماعیل علی یاس رییس اداره کار منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: رویکرد مهدی دوستی استاندار هرمزگان قبل از جذب ایثارگران در صنایع، آموزش و توانمندسازی این عزیزان است که در این راستا بنیاد نیز آمادگی لازم را دارد تا از همه ظرفیت‌ها برای تقویت این هدف مهم استفاده کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایثارگران متقاضی شغل در رشته‌های فنی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به صنایع معرفی می شوند، افزود: برای این کار نیازمند تعامل، مشارکت، همکاری و مشاوره‌های مدیران صنایع هستیم که بتوانیم دغدغه اشتغال جامعه هدف را رفع کنیم.

مقالات بیشتر:شیشه بری

وی توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر جویای شغل را از اهداف مهم بنیاد دانست و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات درمانی، رفاهی، مسکن، معیشت و اشتغال ایثارگران را آن‌گونه که در شان آنان است برطرف کنیم.

معاونت منابع انسانی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، یاد و خاطره شهدای این عرصه را گرامی داشت و گفت: از هیچ تلاشی در خصوص رفع مشکل اشتغال و به کارگیری جامعه شاهد و ایثارگر در این مجموعه دریغ نمی کنیم.

پایان این نشست مصوب شد با هماهنگی اداره کار منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در راستای جذب جامعه ایثارگری در طرح توسعه جدید شرکت فوق‌الذکر اقدامات و همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

گفتنی است این نشست با حضور غلامرضا باقرزاده معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد هرمزگان و قاسم صادقی رئیس اداره اشتغال این نهاد برگزار شد.

مقالات دیگر:خانه سالمندان غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 306
|
تعداد امتیازدهندگان : 100
|
مجموع امتیاز : 100
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

درخشش ایران در جمع 5کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه

 

شیشه بری جردن

یک شرکت دانش بناین با بومی‌سازی فناوری بافت پارچه سه‌بعدی ازنخ شیشه‌ای، ایران را در جمع اندک کشورهای دارنده این فناوری قرار داد.

 

درخشش ایران در جمع 5کشور تولیدکننده پارچه‌های سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بومی‌سازی این فناوری، ایران را در شمار تا ایران ۵ کشور سازنده ماشین آلات و تولیدکننده منسوجات پیشرفته و اجزای پیشرفته ساختمان در سطح جهان قرار داده است.

 

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری فعالان فناور یک دانش‌بنیان، پارچه سه بعدی بافته شده با نخ شیشه و انواع صفحات کامپوزیتی تقویت‌‌شده با این نوع پارچه به شکل توخالی‌ یا پرشده با انواع ملات سبک و سنگین ساخته می‌شود تا این راه‌حل‌ نوآورانه و کاربردهای گوناگونش، به ارتقای صنعت ساختمان کمک کند.

 

این پارچه‌ها و امکان تولید آن‌ها در تعداد محدودی از کشورهای صنعتی، به عنوان یک فناوری سطح بالا شناخته می‌شود. اکنون اما فعالان فناور شرکت دانش بنیان نوآوران صنعت سیلک و پژوهشگران کشورمان پس از یک دهه، توانستند به بافت صنعتی این نوع پارچه و ثبت اختراع آن در ایران برسند.

 

 

 

پرکاربرد در ساختمان‌ها

 

کاربردهای این محصول در صنعت ساختمان، حمل و نقل، راه، و ترابری، صنعت آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، ساخت کانکس‌ها، اتاقک‌ها و پناه‌گاه‌های کامپوزیتی، سازه‌ها و مستحکم‌ساری آن‌ها، گلخانه‌های صنعتی، عمران و تاسیسات شهری، محافظت از دیواره‌های بتنی نمایان می‌شود.

 

از آن‌جایی‌که بافته‌های تولیدشده وارداتی، فناوری پیشرفته‌ای دارند، گران هستند و قیمت پایین محصولات ایران‌ساخت موجب شده است تا کاربرد آن در امور ساختمانی و به ویژه کف و سقف ساختمان‌ها کاملاً موضوعیت داشته باشد.

 

همچنین با ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن مانند سبکی و تحمل بار بسیار بالا، سهولت شکل‌دهی، عایق خوب صوتی، حرارتی، و رطوبتی، مقاومت در مقابل خوردگی و پوسیدگی؛ سرعت بالای اجرا؛ مقاوم در مقابل زلزله؛ کاهش شدید مصرف انرژی، زمینه تحولی در صنعت ساخت و ساز کشور فراهم شود.

 

 

 

نوآورانه اما ارزان

 

عرضه این محصول در جهان کاملاً جدید است و عمر حضور این محصولات در بازار جهانی، از دو دهه فراتر نمی‌رود. حدود 20 سال است که فناوری آن، در اختیار چند کشور معدود قرار دارد و این شرکت دانش‌بنیان، تنها دارنده اختراع و مجوز این محصول در ایران به شمار می‌رود.

 

بازار جهانی این محصولات تاکنون به واسطه قیمت بالای این محصول در دنیا بیشتر معطوف به کاربردهای خاص و سطح بالا مانند صنایع هوا-فضا و دریایی و زیرسطحی، بدنه هواپیماهای سبک رادارگریز و بدنه قایق‌های سبک و تندرو، پوشش برای زیر سطحی‌ها و ماهواره‌ها بوده است، اما با افزایش حجم تولیدات، کاربردهای آن به سایر صنایع بزرگ نیز تعمیم پیدا می‌کند.

 

قیمت پارچه‌های تولیدی این شرکت بر اساس نوع، معادل یک‌سوم تا یک‌چهارم رقبای خارجی آن است. بنابراین، بسیاری از کاربردهای پارچه‌های بافته‌شده از نخ شیشه به خصوص نوع سه‌بعدی آن که در خارج از ایران پر هزینه است، با استفاده از پارچه‌های تولیدی ایران‌ساخت بسیار باصرفه خواهد شد.

 

 

 

حجم بالای تقاضای صنعت ساختمان

 

بخش ساختمان کشور با توجه به اخذ تاییدیه نظریه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همچنین انجام موفقیت آمیز پروژه‌های نمونه، خواهد توانست تقاضای گسترده‌ای را برای صفحات کامپوزیتی شرکت فراهم آورد. تنها در حوزه ساختمان سالانه بیش از سیصد هزار مترمربع تقاضا در این حوزه پیش‌بینی می‌شود که شرکت با توجه به دانش فنی خود کاملاً قادر به تامین آن است.

 

بخش ساختمان نیازمند تایید مراجع استاندارد بین‌المللی برای کاربری ساختمانی این محصولات است، که به واسطه بازار خاص این محصولات در صنایع هوا-فضا و نظامی، تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است.

 

 

 

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

بهترین قالیشویی تهران

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت از فرآیند دریافت استانداردها و مجوزها برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، این مسیر را هموار می‌کند. وجود بازار سرمایه لازم اعم از سرمایه ثابت و درگردش در هر مرحله از چرخه حیات شرکت‌های دانش‌بنیان، همچنین شرکای راهبردی که قادر به بازارسازی و رونق بخش تقاضا هستند در توسعه محصولات دانش بنیان نقش دارند. در این حوزه نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند تا با ارائه سرفصل‌های حمایتی لازم، راه را برای تولید این نوع محصولات و بومی‌سازی فناوری آنها هموار کند.



:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 304
|
تعداد امتیازدهندگان : 104
|
مجموع امتیاز : 104
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()