نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی و عالی ویتامین D ضروری است. با این حال، رعایت نکردن اقدامات احتیاطی در طول تابستان می تواند منجر به خطرات زیادی شود که ممکن است بر سلامت چشم تأثیر منفی بگذارد.

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی دکتر بورجا سالوادور کولا گفت: گذراندن زمان در قرار گرفتن مستقیم و محافظت نشده در معرض آفتاب و گرمای تابستان، پیری عدسی طبیعی چشم را با احتمال تشکیل آب مروارید تسریع می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با دمای بالای فعلی، چشم ها در برابر ابتلا به این شرایط آسیب پذیر هستند. بنابراین، لازم است در هنگام لذت بردن از فعالیت های تابستانی، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دکتر بورجا سالوادور نکاتی را برای حفظ سلامت چشم در تابستان ارائه کرد:

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ عملکردها و فرآیندهای حیاتی سیستم ها و اندام های بدن به ویژه در طول تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند و از کم آبی بدن که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم است، جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت چشم، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی ضروری است.

-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند زآگزانتین، لوتئین و ویتامین C که به وفور در انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و پرتقال یافت می شوند، برای سلامت چشم ضروری هستند.

-در حین شنا از چشمان خود محافظت کنید: شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است، اما آب استخر حاوی کلر و آب نمک می تواند روی چشم ها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر شرایط و عفونت های خاص ضروری است. علاوه بر این، به محافظت و جلوگیری از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم کمک می کند.

برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا: یکی از اقدامات احتیاطی مهم، برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا است زیرا استفاده از آن می تواند خطرات و اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کراتیت عفونی، زخم قرنیه و سایر عفونت های چشمی به دلیل وجود آب در دریا یا استخر. حاوی باکتری های زیادی است که می تواند باعث عفونت شود: عفونت خاصی وجود دارد که توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به نام آمیب ایجاد می شود که به ویژه خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که شنا با لنزهای تماسی یک عامل خطر بزرگ برای آن است.

هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید: قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش احتمال آسیب به لکه زرد را که در نزدیکی مرکز شبکیه قرار دارد و مسئول بینایی مرکزی و دید رنگی است، افزایش می دهد. استفاده از عینک آفتابی در طول تابستان برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV، که می تواند به ماکولا آسیب برساند و بینایی را مختل کند، ضروری است. این اقدامات احتیاطی ساده به حفظ بینایی سالم و کاهش فشار چشم در اثر نور شدید خورشید کمک می کند.

-چشم هایتان را مرطوب نگه دارید: با افزایش دما، مردم معمولا ترجیح می دهند در داخل خانه بنشینند و تهویه مطبوع در دمای بسیار پایین کار کنند. این باعث می شود فضای اطراف اتاق سرد و خشک شود و منجر به خشکی چشم شود. -استفاده از اشک مصنوعی از خشکی چشم جلوگیری کرده و از هر گونه ناراحتی ناشی از آن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در شهرک غرب

اشک مصنوعی؟

*اشک مصنوعی چیست؟ اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که اشک طبیعی چشم شما را تقویت کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. این کرم شبیه کرم مرطوب کننده پوست است و می توان از آن برای حفظ روانکاری مناسب چشم استفاده کرد.

* از چه نوع اشک مصنوعی استفاده کنم؟ به طور کلی، قطره های اشک بدون مواد نگهدارنده ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. انواع زیادی در دسترس است و آنهایی که حاوی هیالورونات سدیم هستند بسیار موثر هستند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام گزینه برای علائم شما بهترین است، با پزشک خود مشورت کنید.

*چه زمانی از اشک مصنوعی استفاده کنم؟ توصیه می شود اشک مصنوعی در خانه در دسترس باشد و هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند استفاده از تلفن همراه، رایانه یا مطالعه استفاده شود. استفاده مکرر، حتی قبل از شروع علائم، به جلوگیری از ناراحتی کمک می کند. برای قطره های بدون مواد نگهدارنده، در صورت نیاز از آن استفاده کنید، مانند هر ساعت کار با رایانه، در صورت لزوم، فرکانس را افزایش دهید. برای قطره های حاوی مواد نگهدارنده، ترجیحاً 3 تا 4 بار در روز یا طبق توصیه چشم پزشک استفاده شود.

 

-استفاده از اشک مصنوعی با لنزهای تماسی

 بیشتر اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را می توان به طور کلی با لنزهای تماسی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از عفونت، حتما لنزها را به درستی تمیز کنید.

رد کردن افسانه های دروغین

برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که استفاده از اشک مصنوعی تولید اشک طبیعی را متوقف می کند، اما این درست نیست. همانطور که مرطوب کننده خواص پوست را تغییر نمی دهد، اشک مصنوعی نیز تولید اشک طبیعی را تغییر نمی دهد. آنها در واقع به جلوگیری از مشکلات و عوارض ناشی از خشکی چشم کمک می کنند.

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای تعامل با خانواده و دوستان است، با این حال، همچنین لازم است اطمینان حاصل کنیم که بینایی ما در این مدت به خطر نیفتد.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند.
همه زوج ها دوست دارند روز عروسی شان طبق برنامه و باشکوه برگزار شود پس برای داشتن یک عروسی رویایی و دلخواه از یک ماه قبل این کارها را حتما انجام دهید.

روز عروسی یکی از مهمترین و خاص ترین روزها در زندگی هر فردی است. همه عروس خانم ها دوست دارند که در مراسم عروسی خود بدون هیچ استرسی بدرخشند، بنابراین لازم است که قبل از عروسی با برنامه ریزی صحیح بسیاری از کارها را سرو سامان بخشند تا در این روز باشکوه هیچ کار دیگری نداشته باشند. در این بخش از نمناک به شما خواهیم گفت که یک ماه قبل از برگزاری مراسم ازدواجتان چه کارهایی را باید انجام دهید.
خریدهای قبل از عروسی
خریدهای قبل از عروسی مانند خرید لوازم آرایش، حوله، لباس، سرویس طلا و... را به اتمام برسانید، با پایان یافتن این خریدها باری از دوش شما برداشته خواهد شد.
رزرو لباس عروس
از یک ماه قبل لباس عروستان را رزرو کنید و از یک هفته قبل از عروسی، لباس را پرو کنید تا قبل از روز عروسی اگر لباس برایتان تنگ یا گشاد بود، بتوانید آن را برایتان اندازه کنند.چیزی وحشتناک تر از این نیست که در روز عروسی زیپ لباس عروس شما بالا نرود!
انتخاب مدل آرایش و مو
آرایشگر مورد نظر خود را انتخاب کرده و کارهای او را از نزدیک ببینید، مدل مو، سبک آرایش و تاج مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و چند نمونه عکس داشته باشید تا به آرایشگر خود نشان دهید.
انتخاب آهنگ
آهنگ هایی که مدنظرتان است که در مراسم عروسیتان پخش شود را انتخاب کنید و به تمرین با این آهنگ ها بپردازید، هفته آخر زمان مناسبی برای انتخاب آهنگ نیست.
پخش کارت های عروسی
شروع به پخش نمودن کارت های عروسی کنید تا زمان کافی داشته باشید و بتوانید مهمان هایی که قادر به شرکت در مراسم عروسی نیستند را با مهمانان دیگر جایگزین کنید. از اقوام و آشنایان خواهش کنید خبر حضور داشتن خود را اعلام کنند.
تقویت سیستم ایمنی:
سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نمایید، ویتامین های لازم بدن را تامین کنید، دمنوش های آرامش بخش بنوشید و از انجام تفریحات پر ریسک مانند اسکی و اسکیت بپرهیزید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ولیعصر
رسیدگی به پوست و زیبایی
به سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت دهید، آب و میوه و سبزی زیاد استفاده نمایید، از کرم های آب رسان استفاده نمایید، از همان ماسک ها و محصولات پوستی که امتحان کرده و موثر بوده اند، استفاده نمایید و به هیچ وجه سراغ استفاده از محصولات پوستی جدید نروید.
سفارش کیک عروسی
یک ماه مانده به عروسی زمان کافی وجود دارد که بتوانید متناسب با سلیقه خود و تم جشن عروسی طرح کیک تان را انتخاب کنید.

مشورت با آتلیه
برای خرید و انتخاب تور عروس، به مدل لباس عروس دقت نمایید که تور شما با آن هماهنگی و هارمونی بر اساس جنس پارچه‌ داشته باشد، همچنین با آتلیه عکاسی خود مشورت کنید که تور بلند تهیه کنید یا کوتاه زیرا عکاسان در این زمینه تجربه خوبی دارند.
مراجعه به دندانپزشک
یک‌ماه قبل از عروسی، رسیدگی به ظاهر دندان بسیار توصیه می‌شود پس به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا هم سلامت دندان‌هایتان بررسی شود و هم جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها را انجام دهیدتا لبخند زیباتری در شب عروسی داشته باشید.
نکات مهم
۱_از تغییر رنگ موی خود قبل از عروسی بپرهیزید.

۲_یک ماه قبل از عروسی، پیرایش مختصری به اندازه‌ی چند سانت، برای قیچی زدن به انتهای آسیب دیده مو داشته باشید. اما بعد از آن از قیچی زدن به موها بپرهیزید!

۳_برنامه ورزشی قبلی و نرمال خود را حفظ کنید و برنامه جدید ورزشی ایجاد نکنید.

۴_از حمام آفتاب و آفتاب گرفتن دوری کنید.

اگر آرایشگرتان حرفه ای است، به او اعتماد کنید.

۵_قبل از عروسی شما باید وعده‌های غذایی مناسب و نرمالی داشته و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید.

۶_لایه‌برداری و پاکسازی پوست، قبل از جشن عروسی کاملاً ممنوع است.

۷_خواب کافی داشته باشید تا برای روز عروسی شاداب‌تر و آرام‌تر باشید.

۸_مصرف کافئین خود را افزایش ندهید، کافئین آب بدن را جذب نموده و باعث تیرگی زیر چشم می‌شود.

منبع: نی نی بان



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

کرمان - ایرنا - سرپرست انتظامی عنبرآباد از دستگیری قاتل مسلح ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس و مجروحیت یک پرستار در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد بعد از ۴۹ روز زندگی مخفیانه دستگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی کریمی روز شنبه افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه ۲ شهروند و تیراندازی به آمبولانس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با پی جویی های پلیسی و تخصصی، موفق به شناسایی محل اختفای قاتل شدند و در یک عملیات پلیسی، متهم فراری پس از ۴۹ روز زنگی مخفیانه در مخفیگاهش در یکی از روستا های اطراف شهرستان عنبرآباد دستگیر شد.

مقالات بیشتر: روانشناس در پونک

سرپرست انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به پیگیری های مجدانه پلیس در دستگیری قاتل و کشف ۲ قبضه سلاح جنگی از متهم خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی (قتل) اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی که با مقتولان داشته عنوان کرد که در نهایت به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ فروردین سال جاری یک فرد مسلح پس از آزاد شدن پسرعمویش از زندان ابتدا وی را با شلیک اسلحه در کهنوج مجروح کرد.

به نقل از منابع آگاه، فرد مجروح برای درمان به وسیله آمبولانس به جیرفت اعزام می شود که ضارب باز هم در مسیر به سمت آمبولانس شلیک کرده و باعث کشته شدن مجروح و یک فرد دیگر در آمبولانس می شود.

همچنین ۲ فرد دیگر شامل راننده آمبولانس و عوامل اورژانس هم زخمی شدند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند موضوعی که علی‌رغم تاکیدات قانون بودجه به سرانجام نرسید و بنابر وعده مسئولان بنا شد این موضوع تعیین تکلیف شود.

اما چرا برخلاف بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان در سال ۱۴۰۲ اجرایی نشد؟ موضوعی که روز‌های آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

مطالعه بیشتر: آموزش تار و سه تار در دهکده المپیک

جاماندگان سهام عدالتی که حتی شناسایی آنها هم به گفته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. او در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

آخرین جزئیات از اعطای سهام عدالت به جاماندگان اعلام شد

حالا به تازگی باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری از آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان به سراغ وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی رفت و در این راستا اظهار کرد: باید ترتیبات جدید مصوبه این موضوع دوباره آماده شود یعنی اکنون باتوجه به این که حکم قانون بودجه امسال نسبت به بودجه ۱۴۰۲ متفاوت است باید مراحل آن در کمیسیون دولت طی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث حقوقی میان وزارتخانه‌ها در این رابطه وجود دارد بیان کرد: امیدواریم این موضوع زودتر مرتفع شود.

 

پیش از این هم ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی به تازگی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها در پاسخ به این پرسش که واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه با مشکل دریافت سهام عدالت روبرو می‌شدند، تکرار خواهد شد؟ تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

در نهایت باید گفت عدم اجرای بند قانونی اعطای سهام عدالت به جاماندگان فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند! در همین زمینه هم بار‌ها مسئولان تاکید داشتند که برای سهام عدالت ثبت نامی انجام نمی‌شود و افراد باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت هم با تاکید بر این موضوع به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد و اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

با حضور کارکنان خدمات؛دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد

دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، دوره آموزشی «تشریفات و آداب پذیرایی» در راستای توانمندسازی کارکنان خدمات، صبح امروز(۸ خرداد) از سوی واحد آموزش اداره کل برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حضوری ۸ ساعته اصول و فنون پذیرایی و آداب تشریفات و نحوه رفتار، پذیرایی در جلسات گوناگون، تشریفات آبدارخانه، اصول معاشرت با مدیران و میهمانان و سایر همکاران، نظافت محیط کار و بهداشت ابزار، آراستگی ظاهر و استانداردهای یونیفرم، نحوه رفتار و اخلاق حرفه‌ای و نیز بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در هنگام پذیرایی به صورت تئوری، عملی و کاربردی توسط خانم عالمی، مدرس دوره هتلداری و تشریفات مطرح گردید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اندرزگو



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مروری بر مهمترین دستاوردهای سفر «شهید جمهور» به قزوین

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

 

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بود، ظهر روز چهارشنبه رئیس جمهور طی بیستمین سفر استانی خود وارد قزوین شد. ماه مبارک رمضان بود و انتظار نمی‌رفت که سفر هیئت دولت به قزوین، در این روزها آن‌هم بدون فرصت برای تشریفات خاص، نیم روزه صورت گیرد.

 

کمتر کسی فکر می‌کرد که سفر نیم روزه رئیس‌جمهور برای استان دستاورد چشمگیری داشته باشد؛ اما سفر شهید آیت‌الله رئیسی به قزوین کوتاه بود و خیرات و برکات بسیاری برای مردمان کهنه دیار مینودری به ارمغان آورد. یکی از محسنات سفر هیئت دولت به استان، سفر وزرای وقت به شهرستان‌ها بود تا از نزدیک مسائل پیش روی مردم را بررسی و دستورات لازم جهت پیگیری و رسیدگی به آن‌ها را صادر کنند.

 

توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین

 

تسریع و تکمیل فاز اول پردیس علم و فناوری در استان قزوین، تکمیل و تجهیز پنج مرکز رشد و نوآوری، تخصیص مجوز برای ساخت ۲ شهرک فناوری در استان قزوین و حمایت از طرح شتابگر ملی نشان از توجه شهید جمهور به حوزه علم و فناوری در قزوین بوده است.

 

عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی استان

 

بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های میراثی در نظر گرفته شده است. انتقال مدیریت و حق واگذاری منطقه نمونه گردشگری لاله الموت به استان و ابلاغ آزادسازی دولتخانه صفوی از مواردی بود که عزم دولت سیزدهم در رونق میراث فرهنگی را نشان داد.

 

افزایش بودجه سلامت

 

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی قزوین با آنکه این پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از دیگر برکات سفر رئیس جمهور شهیدمان به قزوین بوده است. تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه ترومای بیمارستان شهید رجایی بخشی دیگر از آثار و خیرات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است.

 

کمک سید محرومان به عشایر قزوین

 

یکی از نتایج ملموس سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان قزوین، تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است. در این راستا مقرر شده است که ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق عشایرنشین استان توزیع شود. راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت‌دار نهاده‌های دامی از مهمترین توصیه‌های هیئت دولت بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

 

دولت سیزدهم با ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در عمر کوتاه اما پربرکت خود دستاوردهای ریز و درشت دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، جوانی جمعیت، تعاون و اشتغال برای مردم مینودری به یادگار گذاشته است. گرچه مردم امروز در سوگ رئیس جمهور شهید هستند اما امید به روزهای روشن و ادامه مکتب خدمت همچون نوری در این تاریکستان فراق همچنان می‌تابد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه اقدسیه



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

ستاد انتخابات کشور راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد.

راهنمای ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه زمان بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور از ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز می شود.

مقالات بیشتر: خرید و فروش تار غرب تهران

 ستاد انتخابات کشور برای تسهیل در امور اجرایی ثبت نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می رساند. داوطلبان برای دسترسی به این راهنما می توانند به پایگاه اینترنتی ستاد انتخابات وزارت کشور به نشانی https://www.moi.ir/ مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اصفهان – ورودی تشریفات اصفهان از سمت فرودگاه در جلسه علنی شورای شهر امروز به نام آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح یکشنبه برگزار شد، در این جلسه لایحه ۲ فوریتی نام گذاری اتوبان ورودی اصفهان به نام شهید آیت الله رئیسی بررسی شد و با پیشنهاداتی که داده شد از پل شهید طیاره تا ورودی فرودگاه اصفهان به انضمام تقاطع غیرهمسطحی که به زودی مقابل حصه کلنگ زنی خواهد شد به نام شهید رئیسی نام‌گذاری و این لایحه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه لایحه ۲ فوریتی در خصوص تمدید بسته تشویقی صدور پروانه ساختمانی و پرداخت مطالبات شهرداری توسط مردم بررسی و تصویب شد که تا ۲۸ اسفند تمدید و همه مراجعات را دربربگیرد.

لایحه ۲ فوریتی خرید تجهیزات سازمان پسماند بررسی و یک فوریت این لایحه نیز در این جلسه تصویب شد تا در یک هفته بررسی لازم صورت گیرد و هفته آینده در صحن علنی شورا مطرح گردد.

لایحه توافق ملکی واگذاری ملکی در طرح عمرانی خیابان مشتاق دوم نیز در صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و به تصویب رسید.

آر اف پی پروژه پژوهشی به روز رسانی طرح جامع عملیاتی مدیریت یکپارچه پسماند عادی شهر امروز بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه مساعدت در صدور گواهی عدم خلاف و پرداخت بدهی‌های ساختمانی مربوط به یک مرکز خیریه در منطقه ۱۵ بررسی شد و با توضیحات ارائه شده به تصویب اعضا رسید.

مقالات دیگر: ظروف کرایه ونک



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: قانون انتخابات، ثبت نام ریاست جمهوری را به حضوری پیش بینی کرده است.

مقالات بیشتر: آموزشگاه موسیقی مهرآئین

وی ادامه داد: صحت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه تایید شد. فردا تمامی منتخبین در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم حاضر خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

آن شب خاکستری مرا عروس مرد سه زنه کرد / با آرش چه کنم؟
حوادث رکنا: زن جوان تنها چند روز مانده به روز عروسی اش فهمید همسر سوم شوهرش است.

به گزارش رکنا، آرش دوست برادرم بود، او را خوب می‌شناختم و از مشکلات زندگی‌اش باخبر بودم. چند ماه پس از جدایی از همسر اولش به خواستگاری‌ام آمد. خانواده‌ام او را قبول داشتند و می‌گفتند بعد از نامزدی ناموفقی که داشتم «آرش» می‌تواند گزینه مناسبی باشد! مراسم خواستگاری و عقد ما در زمان کوتاهی انجام شد و تاریخ عروسی‌مان را نیز تعیین کردیم.
همه چیز خیلی سریع پیش رفت. اما با اینکه مدت کوتاهی از عقد من و «آرش» می‌گذشت بیش از حد به او علاقه‌مند و وابسته شده بودم. گاهی در روز بیش از ۲۰ بار به او زنگ می‌زدم یا برایش پیامک می‌فرستادم.

آن شب شوم هم در خانه تنها بودم که دلم هوایش را کرد. خواستم با او تماس بگیرم اما ساعت از نیمه شب گذشته بود. برای اینکه مطمئن شوم بیدار است برایش پیامک عاشقانه‌ای فرستادم، پیام ارسال شد. اما هنوز یک دقیقه هم نگذشته بود که گوشی‌ام زنگ خورد. عکس «آرش» روی صفحه آمد. سریع دکمه سبز گوشی را زدم که صدای جیغ و فریاد زن جوانی شوکه‌ام کرد.

او مدام فریاد می‌زد: «این وقت شب با شوهر من چه کار داری؟…» او حتی اجازه نمی‌داد من حرف بزنم. بد و بیراه می‌گفت، آنقدر عصبانی بود که حتی نمی‌توانستم از خودم دفاع کنم.

با شنیدن کلمات آن زن خشمگین، بی‌اختیار گریه می‌کردم. باور اینکه «آرش» به من خیانت کرده بیشتر شبیه کابوس بود. صبح روز بعد با آن زن در پارکی قرار گذاشتم. زودتر از ساعت قرارمان خودم را رساندم. هزار فکر و خیال عجیب در سرم بود. با اینکه نمی‌خواستم خیانت «آرش» را باور کنم اما دوست داشتم بدانم آن زنی که او به من ترجیح داده چه کسی است.

مانند دیوانه‌ها راه می‌رفتم. هر زن جوانی را که می‌دیدم دلم فرو می ریخت، تپش قلب گرفته بودم. زمان آنقدر کند می‌گذشت که هر دقیقه مانند یک ساعت سپری می‌شد. این انتظار طولانی و دیوانه‌کننده ساعت ۱۱ صبح به پایان رسید.

زن ریزنقش با صورتی ظریف و زیبا به سمتم آمد. با وجودی که مطمئن نبودم خودش باشد اما حسی عجیب مرا به سوی او می‌کشاند. ناخواسته از جایم بلند شدم و به سمتش رفتم. عینک آفتابی زده بود و نمی‌توانستم متوجه زاویه نگاهش شوم. چند قدمی با هم فاصله داشتیم که پرسید: «شما، «ترنم» هستید؟» با شنیدن نام خودم از زبان او، اشک هایم سرازیر شد.

انگار باید باورم می‌شد که آشیانه خوشبختی‌ام ویران شده. «شیدا» در بحبوحه اختلاف‌های «آرش» و همسر اولش با او ازدواج کرده بود. اما به اصرار «آرش» پنهانی در خانه‌ای زندگی می‌کردند. دیگر حرف‌هایش را نمی‌شنیدم، به هق هق افتاده بودم. پس من زن سوم «آرش» بودم… آن لحظات تنها همه اتفاقات، چرب زبانی‌های «آرش» و وعده و وعیدهایش مانند فیلم از جلوی چشمانم می‌گذشت و تحمل این درد را برایم سخت‌تر می‌کرد.

باید کاری می‌کردم، ما فقط چند روز به عروسی‌مان مانده بود. بعد از آن نامزدی ناموفق، به هم زدن مراسم فقط آبروی من و خانواده‌ام را می‌برد. اما باید انتخاب می‌کردم؛ زندگی به‌عنوان زن سوم یا تحمل حرف و حدیث‌های تمام نشدنی فامیل و اقوام…هنوز اعضای خانواده‌ام از این ماجرا خبر نداشتند و من هم نمی‌توانستم درست تصمیم بگیرم. یک روز بعد دوباره زن آرش به من زنگ زد. او هم حالش بهتر از من نبود و حوصله حرف زدن نداشت. تنها چند جمله گفت و قطع کرد: «خانم؛ من تصمیمم را گرفته‌ام و از «آرش» جدا می‌شوم.

دیشب همه چیز را به او گفتم و قرار شد ماهانه یک ربع سکه به‌عنوان مهریه بدهد و از هم جدا شویم…» گناه «آرش» نابخشودنی بود اما با وجود همه آن اتفاقات دوستش داشتم.

آن موقع احساس کردم بهترین کار این است که این راز را پیش خودم نگه دارم… مراسم ازدواج‌مان طبق برنامه پیش رفت و ما زیر یک سقف رفتیم اما بعد از آن اتفاق، فکر و خیال مانند خوره به جانم افتاده، به همه تلفن‌ها و پیام‌های «آرش» مشکوکم. می‌ترسم سرنوشت من هم مانند دو زن دیگرش شود. شب‌ها کابوس می‌بینم و شرایط هر روز برایم سخت‌تر می‌شود. نمی‌دانم چگونه باید از این شرایط خلاص شوم.

نظر کارشناسی

ازدواج مجدد دارای حساسیت های زیادی است که طرفین باید دقت بیشتری در انتخاب خود داشته باشند.

آرامش زن در خانه از مسائل مهم زندگی است زیرا زن بنیان خانواده و مسئول تربیت فرزندان  است و این آرامش می تواند به معنای آرامش در خانواده باشد.

آشنایی پیش از ازدواج و تحقیقات از جمله الزامات برای زوجین قبل از ازدواج است تا بیشتر باهم آشنا شوند و با دیدگاهی باز در کنار هم قرار گیرند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه مجیدیه



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()