نوشته شده توسط : onlinetabliq

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل ۲۰ درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم.
به گزارش روزپلاس، محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در ششمین نمایشگاه فارمکس در شهر آفتاب اظهار کرد: وزیر بهداشت صراحتاً اعلام کرده بود که حداقل 20 درصد تولیدات هر واحد بدون تشریفات قانونی اجازه صادرات داشته باشد اما در بدنه مدیران اجرایی شاهد موانع مختلف و محدودسازی صادرات هستیم. البته در سه سال اخیر صادرات دارو 80 درصد رشد داشته اما می‌توان جهش‌های بیشتری هم داشت.

وی با ارائه مثالی افزود: بازار داروی ساده‌ای مانند استامینوفن در جهان 14 میلیارد دلار است که با صادرات این دارو در تراز بین‌الملل می‌توانستیم رشد بسیار زیادی محقق کنیم.

برادران با تاکید بر این‌که باید زنجیره خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی را تکمیل کنیم تا جلوی خام‌فروشی را بگیریم، ادامه داد: در زمان حاضر در تولید 72 درصد مواد موثره دارو خودکفا هستیم‌.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: اگر تولید داخلی دارو را نداشتیم و قرار بود کل داروی کشور را وارد کنیم نیاز به بیش از 100 میلیارد دلار ارز داشتیم در حالی که الان به دلیل تولید بیش از 97 درصد از داروها در داخل کشور، تنها حدود 2 تا 3 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم و بابت واردات کمتر از 3 درصد از داروهای وارداتی نیز، مقدار بسیار زیادی ارز از کشور خارج می‌شود. همچنین در بسته‌بندی محصولات دارویی به خودکفایی صددرصدی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: با کمک شرکت‌های تولیدکننده، به توانمندی رسیده‌ایم که می‌توانیم نیاز کشور و حتی نیاز منطقه را تامین کنیم.

تولید مواد اولیه دارو در ایران بیش از 2برابر کشورهای اروپایی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که به کاهش ارزبری از کشور برسیم، بیان کرد: برخی، مفاسد موجود در صنعت دارو و مافیای واردات دارو را منکر می‌شوند و وقتی صحبت از مافیای واردات دارو می‌کنیم می‌گویند اینطور نیست درحالی که پرونده مکمل‌های تاریخ گذشته‌ و داروهایی که به نام داروی خارجی با ارز وارد می‌شدند، هنوز مفتوح است.

مقالات دیگر:ظروف کرایه سوهانک



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

اصفهان باید از امتیازهای برآمده از آداب در روابط خواهرخواندگی بهره کافی ببرد
آداب‌دانیِ بین‌المللی
کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است.
به گزارش اصفهان زیبا؛ کلمه تشریفات از محضر تشریف و ریشه آن از شرف می‌آید. شرف در زبان عربی نیز به معنای مجد و بزرگی و به گفته امام‌حسن‌مجتبی(ع) به معنای احترام به خود و دیگران است. تشریفات همچنین به معنی شیوه‌ها، ترکیبات و پروتکل نیز است. تشریفات در روابط دیپلماتیک اما معنای خاص خود را دارد و آداب و رفتار میان بازیگران در بستر بین‌الملل (دیپلمات‌ها، سفرا و مقامات عالی کشورها) در فضا و موقعیت‌های مختلف و بر اساس اصول و قوانین خاص تعریف می‌شود.

در تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی، آداب و سنت دو شهر رعایت شود
لزوم رعایت آداب تشریفات بین‌المللی برای اصفهان نیز به‌عنوان یک شهر برجسته تاریخی شناخته‌شده در جهان که روابط و تعامل‌های بین‌المللی چشمگیری دارد و درعین‌حال با 15 شهر از سراسر دنیا خواهرخوانده است، وجود دارد.

در روابط خواهرخواندگی باید تشریفات به معنای ترکیبی از قوانین، اصول و رفتارها رعایت شود تا در بستر این پروتکل‌های رفتاری میان خواهرخوانده‌ها، امتیازها و تسهیلاتی خاص به‌منظور تحقق اهداف دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و… فراهم شود؛ در غیر این صورت عقد قراردادهای خواهرخواندگی خاصیت چندانی نخواهد داشت و شهرها از امتیازهای برآمده از رعایت تشریفات بهره نخواهند برد.

ما هنگام تنظیم تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی مجبور به رعایت آداب و ترتیبات مخصوص دو شهر هستیم. در تفاهم‌نامه‌ها علاوه بر احترام به فرهنگ، سنت و قوانین طرف مقابل، صمیمیت و نظم نیز باید به شکل وقت‌شناسی و رفتار مؤدبانه همراه با روی خوش نشان داده شود؛ به‌عنوان‌مثال، برخی از کشورها به نظم و خوش‌قولی معروف هستند و در ارتباط با آن‌ها باید به این مسائل بسیار دقت کرد و اگر قرار ملاقاتی به‌صورت غیرحضوری با این کشورها وجود دارد، باید به ساعت آن کشور توجه و زمان ملاقات را با ساعت آن کشور تنظیم کرد.

مطمئنا بدقولی، بی‌نظمی و عدم رعایت و عدم احترام به قوانین، فرهنگ و اخلاقیات، تعامل‌های خواهرخواندگی را از مسیر اصلی موردنظر خارج خواهد کرد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر مسئولان شهری اصفهان با مسئولان شهری خواهرخوانده‌های خود قرار ملاقاتی تنظیم کنند، باید مواظب باشند دیر نکنند و حتما چند ثانیه قبل از قرار در محل موردنظر حاضر شوند؛ ازطرفی،
ملاقات را هم بیشتر از زمان تعیین‌شده (حتی یک ثانیه) ادامه ندهند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، در سیستم روابط خواهرخواندگی باید به اخلاق مردم آن شهر، آداب و فرهنگ و البته ضوابط دینی و آیینی آن‌ها توجه کامل کرد؛ موضوع‌هایی که نباید نادیده گرفته شود. ما زمانی که به فرهنگ و آیین یک کشور توجه می‌کنیم، به آن ملت احترام می‌گذاریم و متقابلا آن‌ها نیز این احترام را به ما خواهند گذاشت.

تأثیر مدیریت تشریفات و شیوه‌های نوین بر تقویت دیپلماسی شهری
اصفهان جزو شهرهای معروف ایران ازلحاظ تاریخی و گردشگری است که به خاطر جذابیت‌های معماری شهری و البته قابلیت‌های مردم این شهر از بعد فرهنگی، باید به شیوه درستی از ظرفیت‌هایش استفاده شود؛ به‌عنوان‌مثال، در خارج از کشور باید از لباس‌هایی استفاده کنیم که نشان از فرهنگ و سنت مردم اصفهان و البته ایران در آن‌ها وجود داشته باشد.

یک اصفهانی در صحنه بین‌الملل تنها نماینده شهر اصفهان نیست؛ بلکه نماینده فرهنگ، آیین، دین، تاریخ و جغرافیای ایران به‌شمار می‌آید؛ بنابراین باید این شأن را در رفتار و ظاهر از خود نشان دهیم و این آیین‌ها و فرهنگ‌ها را به مردم دنیا بشناسانیم؛ درعین‌حال تشریفات همیشه در مقابل تعلیمات دینی عقب‌نشینی می‌کند؛ اینکه یک ایرانی مسلمان باید ضوابط اسلامی را در سفرهای خارجی رعایت کند و به‌عنوان‌مثال، سر میزی که مشروب سرو می‌شود، حضور نداشته باشد و آداب دست‌دادن و حجاب اسلامی را مبنای رفتار در مجالس بین‌المللی بگذارد.

البته صحنه بین‌الملل نیز سازوکار خاص خود را دارد؛ اما شأن و عزت‌نفس مملکت و ملت ایران برای ما در اولویت است و پس‌ازآن رعایت شئون کشور میزبان تا حدی که با تعلیمات دینی ما در تضاد نباشد، باید موردتوجه قرار گیرد.

میزبانی از هیئت‌های خارجی در اصفهان از بعد تشریفاتی
زمانی که هیئت‌های خارجی در سطح رئیس‌جمهور، وزیر خارجه یا وزرای دیگر به ایران سفر می‌کنند، معمولا در حین سفر به ایران از اصفهان نیز دیدن می‌کنند.

اصفهان باید ترتیبات ورود برای این هیئت‌ها را مشخص کند و برنامه‌های منسجمی برای بازدیدها، ملاقات‌ها و حتی گردش‌های آن‌ها در سطح شهر داشته باشد؛ چراکه سفر هیئت‌های خارجی به اصفهان، جدای از بالابردن شأن بین‌المللی اصفهان، تقویت روابط گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی را به‌همراه خواهد داشت و ما باید با رعایت قوانین و اصول تشریفاتی از فرصت‌های پیش‌آمده به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان را به هیئت‌های خارجی معرفی کنیم و در حاشیه دیدارها و ملاقات‌های رسمی به معرفی ظرفیت‌های اصفهان در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بپردازیم؛ همچنین می‌توانیم در برنامه‌های صبحانه، نهار و شام با استفاده از صنایع‌دستی، غذا و شیرینی‌های سنتی اصفهان، از هیئت‌های خارجی پذیرایی کنیم تا آن‌ها نیز پس از برگشت به کشورشان، اصفهان واقعی را با همه ظرفیت‌هایش به هم‌وطنان خود معرفی و آن‌ها را برای سفر به ایران و اصفهان تشویق کنند.

تنظیم و اجرای همه این اقدامات نیاز به زمان، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناس دارد تا خروجی آن با تأثیرگذاری بر تیم خارجی حاضر در اصفهان صورت گیرد.

مقالات دیگر: ظروف کرایه الهیه



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ فرد آمریکایی دخیل در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در آمریکا تحریم شدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه» و به ویژه به استناد ماده 5 قانون فوق الذکر، اشخاص آمریکایی زیر را به دلیل نقض حقوق بشر از طریق سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاهها در آمریکا که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به پا خواسته‌اند، تحت تحریم قرار می‌دهد:

مطالعه بیشتر: ادفتر ازدواج غرب تهران

1.  ویلیام (بیلی) هیچنز، رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا

2.  ادی گریر، فرمانده عملیات میدانی ایالت جورجیا

3.  لیندا جی استامپ کورنیک، رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا

4.  پاملا اسمیت، فرمانده پلیس واشینگتن دی‌سی

5.  جفری کارول، دستیار اجرایی فرمانده پلیس واشینگتن دی¬سی

6.  کارل جاکوبسن، رئیس پلیس نیو هاون

7.  شین استریپی، دستیار رئیس پلیس دانشگاه  تگزاس

8.  مایکل کاکس، رئیس پلیس بوستون

9.  اسکات دانینگ، رئیس بخش پلیس مرکزی دانشگاه ایندیانا

10.  مایکل تامپسون، رئیس پلیس دانشگاه آریزونا

11.  جان بروکی، رئیس پلیس دانشگاه لانگ بیچ کالیفرنیا

اشخاص فوق الذکر وفق مواد 6، 7 و 8 از بخش ششم قانون یادشده مشمول ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

 

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای  موثر این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

مایک پمپئو در نشستی به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

به گزارش پارسینه، روزنامه ایران نوشت: سازمان منافقین اخیراً با دعوت از اعضا و هواداران خود در شهر برلین تجمعی علیه ایران برگزار کرد. همزمان با این تجمع چند ده نفره، نشستی نیز با عنوان «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴؛ به‌ سوی یک جمهوری دموکراتیک» توسط سازمان تروریستی منافقین در پاریس برگزار شد که در آن مایک پنس و مایک پمپئو دو عضو ارشد کابینه ترامپ حضور داشتند.

در جریان این اجلاس، مایک پمپئو به ارائه تازه‌ترین توهم خود در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: «من متقاعد شده‌ام که همه شما در طول عمرتان، لحظه سقوط رژیم ایران را جشن خواهید گرفت!»

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج شمال تهران

این توهم پمپئو درحالی است که او چند سال گذشته را به دلیل ترس از انتقام ایران، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی سپری کرده است. پمپئو از جمله مقامات امریکایی است که در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مؤثری داشته است.

آلخو ویدال کوادراس، معاون سابق پارلمان اروپا، فرانتس یوزف یونگ وزیر دفاع سابق آلمان، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا، استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، گای ورهوفشتات نخست‌وزیر سابق بلژیک، لیز تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا، میشل آلیو ماری و برنارد کوشنر وزیران خارجه سابق فرانسه نیز از جمله سخنرانان اجلاس ضدایرانی منافقین بودند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: یک درصد داروهای وارداتی ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: امروز بخش زیادی از داروها در داخل کشور وجود دارد که بخشی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان در شرکت‌های داروسازی داخلی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

مقالات بیشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران

وی افزود: طبق آمارنامه سال ۱۴۰۲ یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور از مسیر واردات تأمین می‌شود که همان یک درصد البته ۱۳ درصد ارزش ریالی کل داروهای ما را هم شامل می‌شود و این امر نشان دهنده تحمیل هزینه‌های سنگین برای تأمین این داروها از منابع خارجی است.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: امروز شاهد تولید دستگاه سی تی اسکن، دستگاه شتاب دهنده خطی، ونتیلاتورهای تنفسی، ماشین‌های اکسیژن ساز، تجهیزات بیهوشی و…، در کشور هستیم، این در حالی است که در سال‌های نه چندان دور تمام این ابزارها و تجهیزات وارد می‌شدند، تلاش می‌کنیم حرکت به سمت افزایش عمق و کیفیت تولید تجهیزات، کالاها، ملزومات طبی و پزشکی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد.

به گزارش حرف تو به نقل از خبرآنلاین، برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت واریز سود در دولت سیزدهم سه مرحله‌ای شد.

درحالی که طی سال‌های گذشته سود سهام عدالت طبق روال و در یک مرحله به حساب سهامداران واریز می‌شد، در سال ۱۴۰۲ مقرر شد تا سود در سه مرحله به حساب سهامداران واریز شود. در ابتدای زمستان ۱۴۰۲ مرحله اول، در میانه اسفند ۱۴۰۲ مرحله دوم واریز شد و قرار بود در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مرحله سوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شود.

این اقدام دولت یک حرکت تاریخی در زمینه سهام عدالت بود. با این وجود واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به سال ۱۴۰۳ موکول شد و سازمان بورس اعلام کرد به دلیل اینکه ۸شرکت نتوانسته‌اند سود خود را به حساب سازمان واریز کنند، واریز مرحله سوم سود سهام عدالت با تعویق همراه شده است.

مقالات بیشتر: املاک صنعتی در دماوند

برخورد با ۸شرکت متخلف به کجا رسید؟

پس از اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نام ۸شرکت بزرگ را به عنوان شرکت‌هایی که هنوز سود سهام عدالت را به حساب سازمان واریز نکرده‌اند، اعلام کرد، وزیر اقتصاد با تاکید بر رسیدگی به این موضوع اعلام کرد که در صورت عدم پایبندی شرکت‌ها به تعهدات خود با آنها برخورد خواهد شد.

اکونگار در گزارشی نوشت: در ابتدای سال، وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس وعده دادند که مرحله سوم سود سهام عدالت در دوماهه ابتدایی سال واریز خواهد شد، اما با شروع ماه خرداد بازهم خبری از واریز سود نبود و اینبار احسان خاندوزی در روز اول خرداد به صورت جدی تاکید کرد که قبل از پایان خرداد سود به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

در هفته پایانی خردادماه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند و فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

 

چرایی عدم واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

در اردیبهشت ماه سال جاری، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما هم توصیه کردیم باید سود سهام عدالت پرداخت شود. امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم، البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

از سوی دیگر در روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

درحالی که وزیر اقتصاد روز اول خرداد ۱۴۰۳ تاکید کرده بود که مرحله سوم سود سهام عدالت در پایان خرداد و قبل از پایان یافتن دولت سیزدهم پرداخت می‌شود، اما به نظر می‌رسد واریز سود به حساب سهامداران در هاله‌ای از ابهام بوده و این وعده هم به وعده‌های نافرجام وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم بپیوندد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
تصویری از محمد مخبر در منزل شهید سردار موسوی
محمد مخبر در دیدار با خانواده سردار شهید موسوی گفت: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرپرست ریاست جمهوری ظهر امروز (سه‌شنبه)، همزمان با عید سعید غدیر با حضور در منزل فرمانده حفاظت رئیس جمهور شهید، به سنت حسنه دیدار با سادات در این روز، با خانواده سردار شهید سید مهدی موسوی دیدار و گفتگو کرد.

بنابر گزارش ایسنا، محمد مخبر در این دیدار با تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به روحیه مردمی و دوری از تشریفات شهید آیت‌الله رئیسی گفت: حفاظت از رئیس جمهوری که روش مدیریتی او میدانی و علاقمند مردم و حضور در اجتماعات مردمی بدون زوائد حفاظتی و تشریفاتی بود، به فردی نیاز داشت که خودش نیز روحیه مردمی، ایثارگری و مواجهه با شرایط سخت و پیش‌بینی نشده را داشته باشد و حقا و حقیقتا شهید موسوی به کمال واجد این ویژگی‌ها بود.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: شهید رئیسی بسیار پرکار بود، برای خدمت به مردم و کشور شب و روز نمی‌شناخت و چنانکه بارها دیده بودیم وقتی در میان مردم حضور می‌یافت، قائل به ملاحظات امنیتی و حفاظتی نبود، لذا محافظت از چنین شخصیتی خود نیازمند روحیه اخلاص و پرکاری بود که شهید موسوی و نیروهایش با دلدادگی به شهید آیت‌الله رئیسی پا به پای ایشان در ماموریت‌ها حضور می‌یافتند.

مخبر اظهارکرد: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و به خصوص هر مسئولی از آن بهره‌مند نیست، اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسئولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظائر آن وجود ندارد.
مقالات دیگر: ظروف کرایه غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند.

با توجه به اینکه بر اساس نتایج اولیه‌ی حاصله از شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، احتمال این‌که انتخابات دومرحله‌ای باشد، قوت گرفته است، به بررسی روند برگزاری انتخابات در این مرحله پرداختیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه در مرحله‌ اول انتخابات برای هیچ‌یک از داوطلبان اکثریت مطلق حاصل نگردید، انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ بدین معنی که دو نامزدی که بیشترین آرا را در مرحله‌ اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله‌ دوم شرکت می‌کنند.

مقالات بیشتر: آتلیه عروس در پاسداران

اکثریت مطلق آرا در انتخابات ریاست جمهوری نیز به معنای کسب بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه است؛ بنابراین فرد منتخب مرحله اول باید حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک رای کسب کند.

با توجه به نتایجی که در مراحل مختلف تاکنون از سوی وزارت کشور اعلام شده است، به نظر می‌رسد که مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزدی هستند که باید در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین بر اساس آنچه که پیشتر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده است، در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، انتخابات مرحله دوم در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شب گذشته سخنگوی شورای نگهبان درباره آمادگی شورای نگهبان در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات اعلام کرد: در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

همچنین بر اساس قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی در مرحله دوم از تاریخ اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای مرحله دوم یعنی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۴ تیر ادامه خواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه، گفت که فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود.
خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند. 

باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به‌ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفت‌وگوی تلفنی سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد: فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی‌سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافق‌های همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود. 
 
سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین‌المللی، دارای اهمیت برشمرد. 

باقری در واکنش به برنامه روسیه برای طرح مسئله فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها در جنگ غزه در مدت ریاست دوره‌ای این کشور بر شورای امنیت در ماه جولای، از آمادگی ایران برای شرکت در نشست‌های مربوط در عالی‌ترین سطح خبر داد. 

وزیر خارجه روسیه نیز به نوبه خود با آرزوی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه، پیشبرد موضوع‌های در دستورکار با ایران را مورد اهتمام رهبران روسیه دانست. 

لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست‌ها به لبنان، اعلام کرد که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف‌ها در این زمینه تاکید کرد. 

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مقالات دیگر: ظروف کرایه منظریه



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : onlinetabliq

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با توجه به نتایج غیررسمی که از شمارش آرا وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده شده است.

مقالات بیشتر: خریدار فرش دست دوم

بر اساس آرایی که تا اینجا شمرده شده، آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم خواهند رفت و 15 تیرماه شاهد برگزاری دور دوم خواهیم بود.

این آمار غیررسمی است و هنوز رسماً تایید نشده است.

منبع : تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 76 صفحه بعد